De knie

In het kort: ijs – fiets – bocht – val – pijn.

In het lang: kniepijn sucks. Lopen gaat niet, wandelen wel doch niet helemaal pijnloos. Idem met fietsen. Plus dat ik na het fietsen niet pijnloos de trap op of af kan. Een paar uur nadien wél.

Er is dus iets aan het handje – of aan het knietje – en een MRI bracht – mits wat geduld, want er is toch een wachttijd van enkele weken vooraleer je in die buis geschoven kan worden – duidelijkheid.

Na een toelichting door de huisarts verwees zij mij door naar een specialist. Woensdag afspraak daar, dat moet duidelijkheid brengen.

Intussen is het mij al wel (even) duidelijk dat ik die halve marathon van einde maart op mijn buik kan schrijven. Ik had bijna getypt: plaats genoeg daar, maar in het kader van body-positivity schrap ik die passage. Bij deze.

Frustratie alom dus… frustraties die zich blijkbaar omzetten in kilo’s, vandaar natuurlijk ook de geschrapte opmerking hierboven. Autch. Ik moet mij dus herpakken, maar ik weet niet hoe. Fietsen en lopen, dat is nu eenmaal een deel gaan uitmaken van mijn leven, en nu dat voor een stuk wegvalt, glijd ik ook een beetje af. Iets moet ook dat geluksgevoel een beetje triggeren, en dan lijkt plots die koek, dat chocolaatje, enzovoort enzoverder een goede vervanger. Lijkt zeg ik, niet dat het dat is, daar ben ik intussen ook al achter.

In ieder geval: als iemand tips heeft om deze periode door te komen, very welcome!

Advertentie

7 gedachten over “De knie

  1. djaktief

    Zwaar balen zeg. Ik hoop dat het allemaal goed komt maar het zal tijd vergen. Blijf bezig met sport wat gaat. Ik deed bejaarden gym en dingen met gewichten en swissball en yoga en fysiotraining. Dat geeft je gevoel dat je nog wat kunt en daardoor ben je je ook bewust van calorieën verbranden.

    Geliked door 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Ik hoop ook dat het goed komt. Ik hoor volgende week wel bij de specialist wat de opties zijn. Ik ga intussen inderdaad ook krachtoefeningen doen. Ik heb alle gerief in huis, hoog tijd om dat weer te gaan gebruiken in plaats van stof te laten vangen. 🙂

      Geliked door 1 persoon

  2. Anja

    Eikeba, uw knie… dedoeme toch! Qua tips heb ik weinig buiten niet te lang in dezelfde positie blijven staan, zitten, hangen, liggen en vooral niks forceren. Als ge moogt crosstrainen moogt ge den onze wel komen halen (of we brengen hem langs). Het ding word tweewekelijks afgestoft door de poetsvrouw, maar meer beweegt dat niet. Ik kan er niet lang op blijven staan omdat het te zeer doet aan mijn achillespees en de betere helft blijft als een gevaarlijke zot met zijn fixie prefereren. Laat het weten als ik iets kan doen? Vanavond op post he! Ik zal zien dat ik die vogel niet mis. Trouwens, nog bedankt voor de juiste lottonummers op de boot 🙂

    Geliked door 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Ja, kak hé! Ik was net weer gemotiveerd aan het lopen, alla ja, tot anderhalve maand terug toch. Ik hoor woensdag of ik mag crosstrainen, afspraak met de specialist is gemaakt, merci alvast voor het aanbod. Ne fixie! Da’s wel keihip van uwe hubbie!
      Je hoort mij sowieso wel. 😉
      Nu rap zappen, ben er klaar voor!
      No problem voor de rest, ik lag wel efkes dubbel! 😉

      Like

  3. henri4hoven

    Geblesseerd zijn is compleet …… maar er genoeg bewegingsvormen, die misschien wel kunnen. Ik ben toen begonnen met Yin Yoga, zwemmen en core oefeningen. Uiteindelijk kom je er sterker uit, als je wel bezig blijft. Sterkte!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s