Een duurloop van 21K

Als laatste voorbereiding op mijn 26 kilometer van binnenkort, moet ik nog 1 laatste duurloop doen. Eentje van 21 kilometer. Pies of keek, toch?

De eerlijkheid gebied mij eigenlijk toe te geven dat ik er pokkenerveus voor ben. Want wat als ik die 21 kilometer niet kan? Wat als het mij niet lukt om ze helemaal uit te lopen? Wat dan met die 26 kilometer binnenkort?

Ik was nochtans besluitvaardig. 21 juli dat zou de perfecte dag zijn om 21 kilometer te gaan lopen. Intussen voel ik dat ik aan het terugkrabbelen ben. Want donderdagavond moet ik nog naar een feestje, en ben ik dan wel op tijd thuis om vrijdagochtend vroeg op te staan en die 21 kilometer de baas te kunnen? Later op de dag lopen is geen optie lijkt mij, gezien ze toch weer een 24Β° voorspellen. Dat is voor mij veel te heet om een paar uur te gaan lopen. Dus het moet in de ochtend, want ’s avonds staat er alweer iets anders op het programma.

Zaterdag dan misschien? Maar zaterdag zouden we ook naar het containerpark, en we moeten nog eens gaan kijken voor een nieuwe koelkast, en en en….

Aaargh! Een vriendin bood ook al aan om samen te lopen. Alleen heb ik het gevoel dat ik het niet geregeld krijg. Wegens bovenstaande redenen allemaal. Excuses, excuses, ik weet het. Ook mijn man wilt gerust een stukje meelopen, ondanks zijn knieproblemen. Ik denk alleen dat het niet zo’n geweldig idee is voor hem, want hem wacht al een operatie aan de knie.

Dus ja… ik zit te twijfelen, ik zit te aarzelen, ik zit weer met een paar hersenen in overdrive. Maar ik moet ze wel gaan lopen, die 21 kilometer. Een hele halve marathon. Voor de eerste keer in mijn leven. Mijn eigen keuze dan nog, niemand dwingt mij om die dingen allemaal te doen. Alleen is de stap om iets te gaan doen wat ik nog nooit gedaan heb elke keer opnieuw een heel grote stap. Ik denk ook nog altijd dat ik het niet ga kunnen. Dat is zoals ik in mijn hoofd nog altijd een hele grote kledingmaat heb.

Maar er is geen weg terug. Ik moet ze lopen. Want anders ga ik heel erg teleurgesteld zijn in mezelf. Dus ja: dit weekend, vrijdag of zaterdag, loop ik een halve marathon. One way or another.

5 gedachten over “Een duurloop van 21K

  1. katrn

    Mocht je er niet toe komen dit weekend: dan kom ik een dezer naar je toe om je mee te nemen voor een andere halve marathon. Niets zo fijn om iemands eerste mee te beleven. Deed het al 3x met andere lopers en het is echt tof om te doen en hun ongeloof te voelen ‘ik deed het?!’.
    Maar ja, je zal het dus doen. Morgen. Of overmorgen. :-). πŸ’ͺ🏼

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Zo lief! Maar ik heb intussen een ‘change of plans’. Ik bedacht mij dat ik nu pas gerecupereerd was van die trail van 16km van 2 weken terug. Binnen 2 weken is het al de 26km, en dan moet ik, zoals een vriend ook al zei, best fris aan de start staan. Ik ga morgen dus een uur of 2 lopen, ik zie wel waar ik uitkom, maar het zullen geen 21km zijn. 2 uur lopen kan ik zeker, en daarvan kan ik de komende dagen nog voldoende recupereren. Ik ga er ook een beetje vanuit dat die trail van 16km wel telt voor wat kilometertjes meer. Voor een marathon loop je ook op training max 30km, toch? Ik hoop nu dat dit een verstandige beslissing was, en dat ik die 26km dan binnen 2 weken toch de baas kan. We zullen zien zeker? Op hoop van zege… en morgen dus een duurloop van (net iets meer dan πŸ˜‰ ) 2u. πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

  2. Pingback: De halve die 10 mijl werd | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

