Afscheid nemen…

Afscheid nemen. Het is wat. Ik had nooit gedacht dat het zo diep op mij zou inhakken. Neen. Niet op mij. Ik zou met opgeheven hoofd het pand verlaten.
Intussen ben ik er al achter dat het meer iets van luid snikkend en met mijn neus in een zakdoek zal zijn, dapper mijn tranen wegvegend. Jeps, soms zou ik best wel een beetje een dramaqueen willen zijn.

Neemt niet weg dat ik de laatste dagen een onuitputtelijk vat met tranen lijk te zijn. Ik slik dapper heel veel tranen weg, maar soms wordt het toch gewoon even teveel. Een lieve reactie van een fietsmadam op een Facebookpost… en daar zijn ze weer, die tranen.

Ik deed dus van “grab yourself together” vanochtend. Het zou beter gaan. Het moest beter gaan. Geen tranen meer. Dat ging goed, tot er op het werk een douchevriendinneke (grapje, omdat we altijd met dezelfden zijn die na het fietsen douchen ’s ochtends op het werk) op kantoor even over mij kwam zitten om te vragen of ik donderdag 11u30 voor hen wil vrijhouden. Ze hebben iets voorzien. Of ik een fleske meebreng? Neen, niet nodig, zij voorzien alles. En hups… daar ga ik dan weer. Het was amper 8u15 denk ik.

Gisterenavond stond dan plots ook nog mijn looppartner voor de deur. Zij vermoedde al dat het niet zo goed met mij ging, en vertrekt vandaag met vakantie. En dus kwam ze nog even een knuffel langsbrengen. Lap, weer vochtige ogen. Ik heb haar helemaal platgeknuffeld denk ik, zo blij was ik met haar bezoek.

En dat gaat deze week zo maar door en door en door. Een meeting heb ik gecancelled, ik denk niet dat ik dat moreel nog aankan. Verdorie zeg! Ik! Ik, die de afgelopen maanden probleemloos alles wat op mijn pad kwam counterde. Ik, die afgelopen maanden nergens last van leek te hebben. OK ja, het was niet alle dagen even leuk, uiteraard niet, maar de man met die grote hamer die ik nochtans wel verwachtte, die kwam maar niet langs. Nee, toen niet. Nu heeft hij denk ik toch wel ergens heel sneaky en gemeen een kans gezien om een tik uit te delen.

Gelukkig mocht ik vanavond lopen. Mocht ja. Ik heb dat lopen leren zien als een cadeautje. Ik wou vanavond ook gewoon lang lopen, mezelf even helemaal in het zweet en totaal moe lopen. Want dat slapen… dat is de laatste 2 dagen ook niet helemaal wat het moet zijn. Het werd dus een heel langzame duurloop. Ik wou mezelf niet voorbij hollen, ik wou écht dat anderhalf uur volmaken. En dat is perfect gelukt. Ergens rond de 9de kilometer was het op, en toen ging ik voor zekerheid nog 2 kilometer door. Even helemaal leeg. Ik ben er blij om. Vanaf nu zal en kan het alleen nog maar beter gaan.

Ik weet wél dat ik dit deuntje – dat telkens aan tafel ’s middags door iemand eventjes geneuried wordt – niet zal missen. Wat een oorwurm! Alleen maar dat begin, en het zit in mijn hoofd! Neen neen neen!
Dus ik roep (zingen is teveel eer, ik weet het) op kantoor nu af en toe van : tududuuuduuu… tuduuduuututuuuuuuuuuuuuuuu.

Dus ja, het komt wel weer helemaal goed met mij. Morgen Marco, met Rood. En overmorgen de Rick. Ik heb er nu al zin in! 😉

6 gedachten over “Afscheid nemen…

  1. Anne Hanssens

    Lieve Sandra… bij het lezen van je post kwamen ook bij mij de tranen want Ik begrijp maar al te goed hoe je je voelt! En ja, wij gaan je een waardig afscheid geven want we gaan je verdorie missen in onze C&A badkamer 😢. Tot morgen meiske 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Absoluut. Muziek is de kapstok waar ik alles aan kan ophangen!
      Hahaha… leuk! Maar stel je er niet meer teveel van voor, van Europe. Ik zag ze 2 jaar terug nog, het is vergane glorie, die Joey. Hij was toen vooral bezig met hoe zijn haar lag had ik de indruk! 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

