Den Elewijtse Halve, een nabeschouwing

Den Elewijtse Halve. Het is al jaren dat ik daar inschrijvingen doe, en het is ook al jaren dat ik daar niet loop. Het is daar gewoonweg altijd te warm. Daarbovenop loop ik eigenlijk niet zo graag gewoon op straat.

Maar bon, ik kan nu lopen, en ik moet zo’n organisatie van mijn eigen club dan ook eens gelopen hebben. Alleen wat twijfel. De 5 die kan ik probleemloos, maar zo’n 10? Zou ik dat kunnen? Los voorbijgaand aan het feit dat ik er al wel een keer 17 liep, en dat ik ook al een paar keer die 13 Γ  14km op de Brabant Wallon uitliep… Dus ja… reality check: ik moet dat kunnen! Zeker op een vlak parcours als dat van Elewijt.

Daar bovenop wou Patrick, die mij van bij het begin gesteund heeft in mijn start-to-run-proces, voor het eerst in lange tijd (blessures zijn zo’n bitches!) een 10 kilometer lopen. Maar alleen zag hij dat niet zitten. De deal was snel in orde, ik zou met hem lopen. Het doel was 10 kilometer in 1u30. Dat is dus 45 minuten per ronde van 5,25 kilometer, dat zou moeten lukken.

Jadadde, inderdaad dat dat zou lukken. De vooropgestelde 9 minuten per kilometer, daar gingen we losjes onder. 5 kilometer, vlot onder de 45 minuten. En daar waar we in de eerste ronde nog dachten van: ‘hier passeren we straks nog een keer’, was het in de tweede ronde van ‘hier moeten we straks niet meer zijn’. En ja, tellen, dat ook.Β Eerst opgeteld: We zijn al 2,5 kilometer ver. Een kwart gedaan. We zijn goed bezig! Daarna deed ik het omgekeerde: maar 2,5 kilometer meer te gaan, en de aankomstboog van Decathlon lonkt! We zijn er bijna!

Nu, daar waar het voor mij een nogal relaxt loopje was, was het dat voor mijn loopmaat niet altijd. Die eerste 10 kilometer na lange tijd, dat is inderdaad afzien. Maar hij ging ervoor, en hij bleef lopen. En ik bleef tateren. Ik heb het van de beste geleerd natuurlijk, op al die Brallons waar iemand mij meestal tegemoet loopt om mij erdoor te tateren. πŸ˜‰
Neemt niet weg dat ik het echt leuk lopen vond. Ik heb geen moment op mijn adem getrapt, ik heb geen moment gedacht dat ik het niet kon, ik heb geen moment gesmacht naar de aankomst. Oja, er zijn al weleens andere loopjes geweest. Dit was echt relax-max, en ook weleens fijn om te doen, zo ‘hazen’ voor iemand anders.

Ha, en die 1u30 voor die 10 kilometer (10km500 eigenlijk, het was dan ook een kwart marathon πŸ˜‰ ) die was eraan voor de moeite. Compleet aan gruzelementen met 1u23. Patrick heeft dat keigoed gedaan! Van een mooie herstart gesproken! Volgend jaar loopt hij mij er waarschijnlijk weer klink af, maar dat is hem dan ook weer gegund!

In ieder geval: ik vond het heel erg plezant. Plezant ook door de vele supporters langs de kant, door de vele aanmoedigingen. Dat geeft een mens vleugels. Zelfs met een brandend zonnetje aan de hemel.
Want ik was ook helemaal vergeten dat ik eigenlijk niet zo hittebestendig ben. Laat staan dat ik niet graag loop in een temperatuur van rond de 25Β°. En toch… helemaal gelukt! Ik ben een contente Sandra. πŸ™‚ De smile bij aankomst zegt genoeg denk ik. Nu nog eens die clubtenue in orde krijgen, ik weet het! πŸ˜‰

PS: het was trouwens ook heel plezant om wat blog-lezers in levende lijve te ontmoeten. Peter, Sarah, aangename kennismaking!

Elewijtse

(c) Marc Fourmois

3 gedachten over “Den Elewijtse Halve, een nabeschouwing

  1. Patrick

    Zonder jou had ik waarschijnlijk zelfs niet gestart, Sandra. Bedankt om mij te willen vergezellen en zeker om mij die laatste twee kilometer naar de meet te praten πŸ˜‰ Amai, toen had ik echt wel heel zwaar hoor. Gelukkig bleef je op mij inpraten waardoor ik bleef doorlopen. Jij was voor mij de ideale haas gisteren.
    En inderdaad, je bleef continue iedereen een goedendag zeggen, roepend naar jan en alleman, je had nog meer dan adem genoeg. Het was bovendien aangenaam lopen met iemand die continue aangemoedigd wordt (was er trouwens iemand langs het parcours die je niet kende ? :D)
    Nogmaals heel erg bedankt.

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Hahaha.. ja, er waren zeer zeker ook toeschouwers die ik niet kende, maar die gingen ook supporteren. πŸ˜€ Het is heel graag gedaan, ik vond het leuk!

      Like

Geef een reactie

