Waterprobleem

Wisselend bewolkt met kans op enkele buien. Dat was het weerbericht van vandaag. Het zag er echter stralend weer uit.

Dat is tot mijn was ophing en een plaatselijke bui de pret kwam verstoren. Uiteraard ook net toen ik op het punt stond om te gaan lopen. Anderhalf uur, dat was het plan. En helaas alleen, omdat mijn loopmaatje gekwetst blijkt. Jammer, maar alleenΒ zou het vast ook wel lukken. Overigens, het rondje wat ik hier loop, dat is een rustig rondje wat ik ook graag alleen loop. Geen ‘troubles’ wat dat betreft.

Uiteindelijk vertrok ik dan toch maar. De buienradar kwakkelde nogal, dus ik kon er niet erg op voortgaan. Vooruit met de geit dan maar, en als het nog zou regenen, dan regende het maar. Er stond best ook een stevige wind, maar als ik er even goed over nadacht, dan had ik dan meewind op het tweede deel van mijn rondje. Ik vermoedde alleen dat ik wat te snel gestart was. Maar mijn hartslag was onder controle, dus ik besloot om het los te laten en gewoon op het gevoel te lopen.

Een gevoel dat op een gegeven moment ook zei dat het Γ©cht wel warm was. Een gevoel dat ook zei dat ik dorst begon te krijgen. Aye, niet goed. Ik was nog maar halfweg, vandaag stond er anderhalf uur op de planning, ik moest nog zeker 45 minuten lopen. Wat nu? De weg met de meeste schaduw dan maar. Weg van de dijk en het water, helaas, en tussen de huizen op straat. Misschien kon ik even een glas water scoren bij vrienden? Ik was daar nu toch vlakbij. Helaas, ze waren niet thuis. Door dus maar, de kortste weg naar huis. Even snel 2 glazen water, en twijfel. Wat zou ik doen? Stoppen? Ik was nu toch thuis. Of doorgaan? Want als ik het nu niet liep, dan moet ik het komende week toch doen. En komende week moet ik eigenlijk meer dan 2u lopen. OK… doorgaan dan maar. Evengoed, wel in een schaduwrijke omgeving. En traag, dat ook. Want die hartslag, die ging nu toch echt wel door het dak. Het water drinken had wel geholpen, want het liep allemaal toch weer veel gemakkelijker.

Een halfuurtje was ook zo om, mission accomplished dus. Anderhalf uur gelopen, net geen 12 kilometer. En ja, ik weet het… ‘net geen’. Ik had naar dat ronde getal van die 12 moeten gaan, maar langs de andere kant: als de coach anderhalf uur zegt, dan is dat ook anderhalf uur en geen 1u40 ofzo. Ik ken mezelf. Schema is schema, volgende week mag het weer langer.

Alleen zal ik toch eens over dat drinkprobleem moeten gaan nadenken. Als ik duurlopen doeΒ van langer dan een uur, dan zal ik toch water moeten meenemen. Of onderweg (laten) voorzien. ’t Zal weer gene simpele worden, om het juiste systeem te vinden… tips, van de vrouwvriendelijke soort, iemand?

dorst-13609.jpg

9 gedachten over “Waterprobleem

  1. Sportlifecrisis

    Rondje lopen en water achter een boom zetten, zelfde terugweg en flesje wegzetten op 5km (en dus km10 als je er 15 loopt), vrienden een bidon buiten laten zetten op zondag, sportvelden hebben altijd kraantjes. Succes iig. Over een tijdje loop je zo snel dat je lange duurloop in een uurtje kan dan heb je niet eens tijd om dorst te krijgen πŸ˜‰

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      How wacht… Michiel, dat wilt zeggen dat ik eerst met dat flesje in mijn handen die 5 of 10 kilometer moet lopen? Tegen dan is het leeg denk ik… Of ga jij dat vooraf wegzetten? Onze sportvelden hebben – helaas – geen krantjes. This is Belgium πŸ˜₯ .
      Hahaha… en ja, dat wil ik nog meemaken, dat ik zo’n duurloop in een uurtje kan. Het zal nog niet voor direct zijn, eerst maar eens aan die 20 kilometer geraken! πŸ™‚ . Ik denk dat mijn volgende duurloop eentje langs de vrienden zal zijn. Eens checken hoe ver ik dan geraak. Of ook niet. πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  2. Peter De Groof

    Bij deze een mannelijke tip πŸ™‚ : toertjes van 5 km lopen, achter een boom of bank je fles water verstoppen, en als je 15 km of drie toertjes moet lopen, dan kan je 4 x drinken : bij begin, na de 1ste toer, na de 2de toer, en na de 3de toer πŸ™‚ πŸ™‚ Groetjes, Peter

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Damn Peter… jullie mannen zijn veel te praktisch! πŸ˜› πŸ˜€ Goed… strikvraag: wat als ik niet van rondjes lopen houd, en liever 1 grotere ronde loop? Ha! πŸ˜›

      Liked by 1 persoon

  3. Peter De Groof

    Dan FIETS je eerst die grote ronde van 15 km, en elke 3 km zet je een flesje water achter een boom. Daarna ga je lopen, en probeer je te onthouden waar je die flesjes ook alweer verstopt had … πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Zo praktisch Peter! Echt! Maar dat impliceert dat ik dan vooraf moet weten hoe ik ga lopen, terwijl dat altijd maar een last-minute beslissing is…. zo gaat dat nu eenmaal met vrouwen, die zijn af en toe wispelturig en onvoorspelbaar! πŸ˜‰ πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Ja, ik ga eens eentje kopen denk ik, en hopen dat het niet teveel op mijn zenuwen werkt. Heb jij tips over bepaalde gordels die beter/slechter zijn?

      Like

      1. Sven Van Cauter

        ik heb er eentje gekocht bij Runner’s lab met antisliptoppekes om schuiven tegen te gaan. Best wel tevreden mee, flesjes zijn wel wat aan de kleine kant maar voldoende groot voor mij.

        Like

Geef een reactie

