Er zijn van die dagen…

Er zijn van die dagen…

  • dat ze je meisje noemen in de winkel. Ik weet dat sommige vrouwen van mijn leeftijd dat niet graag hebben – jups, ik ben eigenlijk al stokoud – , maar ik vond het toch flatterend. Hey, ze zei meisje tegen mij!
  • dat je de iPod op “shuffle” gooit, en het ene na het andere geweldige nummer de revue passeert. Alsof het zo voorgeprogrammeerd is, alsof er iemand aan de knoppen zit. Meer meer meer!
  • dat het zou gaan regenen. Op een paar druppels na… wat een fantastische zonnige dag is dat vandaag niet geweest zeg!
  • dat je denkt: is deze short nu toch niet nét te kort voor mij? Waarop iemand anders opmerkt dat ik eigenlijk wel gespierde benen heb. Zei ik al meer meer meer?
  • dat je op het punt staat om de ramen te gaan kuisen, en dat het dan plots toch heel donker wordt. Onweersdonker. Dan maar geen ramen kuisen, overmacht!
  • dat je de fiets-GPS nog eens bovenhaalt, om te updaten. En ook met het plan om nog een keer te gaan fietsen. Iets met teleurstellingen en van die dingen. Don’t ask! In ieder geval: het plan was beter dan de uitvoering, want intussen giet het. Geen fietsweer. So sorry!
  • dat je het potje ‘fleur de sel’ zomaar recht in de pot met saus ziet vallen…
  • dat dat potje zout gelukkig dicht bleek te zijn.
  • dat je bij jezelf denkt: was ik een paar centimeter groter geweest, dan had ik dat potje niet laten vallen uit die kast boven het fornuis.
  • dat je ook weer denkt: ach, de dingen zijn wat ze zijn, groeien zal ik toch niet meer doen.
  • dat je in de koelkast kijkt, en opeens nog wat lekkers ziet staan. Zo’n appelcider op vrijdagavond, dat is toch wel yumm!
  • dat je zomaar wat zit te zappen, en ineens op ‘Batman Begins’ valt. Er zijn al veel slechtere vrijdagavonden geweest. Volgende week met Heath Ledger, ik peins dat ik dan toch weer zal moeten kijken.
  • dat je denkt: ik zet de verwarming op zomer. Waarna ook plots het warme water op blijkt te zijn. Koud douchen, dat is naar het schijnt mega-gezond. Gelukkig staat de nieuwe boiler al gepland voor binnen anderhalve week.
  • dat sommige dingen inderdaad allemaal relatief zijn. Heel erg relatief.
  • dat een lach en een traan, zon en regen, op zo’n meidag zomaar allemaal kunnen.
  • dat morgen, in Scherpenheuvel, een extra kaarsje zal branden. Niet omdat ik geloof, wel omdat ik wil gedenken.
  • dat afscheid nemen ook gewoon niet stopt…
  • dat muziek voor haar naasten hopelijk iets van troost kan en mag zijn.

Slaap zacht…

Een gedachte over “Er zijn van die dagen…

Geef een reactie

