Romeo & Juliet

Op de terugweg van de atletiektraining, werd er op de radio aangekondigd dat ze na het nieuws Dire Straits zouden draaien. Romeo & Juliet nog wel, in de live versie. Ik zat dus al in de startblokken. Nee zeker!

Een paar kilometer verder hoorde ik nog steeds geen Dire Straits. Nochtans, van het atletiekstadium naar huis is toch een dikke 7 kilometer. Maar neen. Er moest gepraat worden. Over de CD-hoes van Alchemy, over het waarom van net dat liedje (“het was de kortste song op de CD” – hallloooooooo) en blablablablabla. Nu was het misschien toch een praatprogramma op de radio, maar toch. Blabla. Wat boeit mij het nu dat het ‘radiolike’ is om de kortste song van de live CD te kiezen? Blablabla. Ik wil gewoon dat liedje horen! Hoe moeilijk kan het zijn zeg? Een kwartier blablabla, en dan nog vree nietszeggende blabla, om dan – eindelijk, ik dacht dat het er nooit meer van zou komen – te starten – met het liedje. Ik zal wel niet meer mee zijn, maar het lacherige toontje van de presentatrice stak mij ook al blabla-gewijs dik tegen. Je wordt ouder mama!

In ieder geval, we waren dus op amper 1 kilometer van thuis toen ze eindelijk met dat ge-Romeo en Juliet begonnen. Zucht. En ik had er net zoveel zin in. De intro heb ik nog meegekregen ja, zo onderweg. Ik was dan ook zinnens om op de oprit nog even in de auto te blijven zitten om het helemaal uit te luisteren, maar dat was buiten de kat van de buren gerekend. Die besloot modelwaardig in onze bloempotten te gaan poseren. Dus ja… misschien had ik niet moeten zeggen “dat er een poes in onze bloembakken groeit”, maar toch… feit is dat er plots tegen de kat moest gepraat worden, en dat dat gepraat dan weer aardig door het liedje doorging. Aaargh! Het was mij gewoon niet gegund. Maar dus echt niet hé!

Daarom, en voor zoveel andere redenen… deze zin bijvoorbeeld:
“All I do is kiss you through the bars of a rhyme
Julie I’d do the stars with you any time”
Hoe schoon wil je het nog hebben? Dubbelzucht nog aan toe zeg!

Ik zag overigens dat diverse zogenaamde ‘song lyrics-sites’ zeggen dat het “throught the bars of Orion” is. Ik was ervan overtuigd dat het “through the bars of a rhyme” was, dus ik ben in mijn CD-boekjes van die Dire Straits eens gaan neuzen. Beste song lyrics-sites: ik heb het bij het juiste eind, in de CD-boekjes staat ook klaar en duidelijk “rhyme”. Aan jullie om mij die bars of Orion te tonen. Die Orion trouwens, dat is een sterrenbeeld. Poëtisch ja, maar ik vermoed dat die begot geen bars heeft. Hij heeft wel ooit een pijl in zijn hersenen gekregen. Dat had ook iets met liefde te maken, dus misschien staat het ene toch een beetje in relatie tot het andere? Waarschijnlijk kent enkel Artemis het antwoord.

Anyways… Romeo & Juliet dus. Hieronder. Ik ga het nog een paar keer op ‘repeat’ gooien… dat worden weer heel erg mooie dromen.  Al heb ik wel meer droom-triggers dan enkel dit liedje, uiteraard. 🙂

7 gedachten over “Romeo & Juliet

  1. pipsesippi

    Ik snap het gevoel wel. Kondigen ze iets aan, rijdt ge zjust uw parkeerplaats op, moet daar eerst het weer nog tussen. Ik weet al wat voor weer het vandaag is! Maar Dire Straits dat snap ik niet he. Ik moet ze niet. De Knopfler… ooh, ik kan hem zooooo niet uitstaan. Just gelijk Liam Neeson (ik weet dat die helemaal niet kan zingen). Ik weet niet waarom, het is gewoon zo. Die mens heeft mij niks misdaan of zo. Maar hun liedjes gaan af. Wel blij dat er nog iemand naar luistert, anders zat de Knopfler op droog zaad en zo erg is het nu ook weer niet dat ik hem dat toewens. Alhoewel, ik denk dat die al lang binnen is. Moet die dan nog liekes maken? Moet da nu echt? Allez, alleen voor u dan. Zonder gebral ertussen. 😉

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      Ha! Dat is niet erg, dat je dat niet snapt. Sommige dingen zijn ook gewoon niet snapbaar, dat snap ik. Maar ik hoor dat écht heel graag. Al ben ik mij nu moreel aan het voorbereiden op een portie Iron Maiden morgen. Variatie is alles! 😉

      Like

Geef een reactie

