Summier krantenoverzicht

De kranten. En wat staat daar zoal allemaal in? Wat heb ik gelezen?
Eerlijk? Niet zoveel. Vroeger las ik de krant van A-Z, of beter van Z-A, want ik begon achteraan, maar tegenwoordig dus niet meer. We hebben wel nog steeds een krantenabonnement. Papier en digitaal. Maar door de overdosis aan nieuws die op het grote boze www te vinden is, heb ik geen behoefte meer aan bijkomend achtergrondnieuws. Zo lijkt het toch. Maar af en toe springen er mij wel wat titels in het oog.

Neem nu deze: “Spartacus tekent present voor ‘zijn’ Fabian Cancellara Classic“.
“Kwatongen” beweerden dat Cancellara niet aanwezig zou zijn op zijn eigen classic. Het leek mij straf. En zie! Hij gaat er zijn! Helaas kan ik geen foto van hem posten (helaas ja, want zo’n Cancellara, dat is “ne schone vent”) wegens copyrights. Maar zo’n foto, daar moet zondag dan toch wel aan te geraken zijn? Toch?  Ik zeg er verder niks meer over… hoewel… een foto, hoe geweldig zou dat wel niet zijn! Met een handtekening ben ik niet zoveel, bedenk ik mij net… ik ben de moeilijkste nog niet! 😉

Dit gezegd zijnde, las ik nog wel wat dingen.
Aansluitend op het vorige, tien tips voor de wielertoerist. Ok, ik geef toe, ik had bijna wielerterrorist getypt. Dat was een seconde voor ik besefte dat ik daar ook deel van uitmaak. Dat ik ook fiets op zondagvoormiddag. En dat ik dat fietsen best wel geweldig fijn vind ook. Ik heb zelfs al op mijn handen moeten slaan, of ik had mij ergens op 1 of ander nieuwstopic gemengd in de discussie pro en contra wielertoeristen. Want sinds ik zo zelfs met mijn koersvelooke rond rijd, bekijk ik het toch nét iets anders dan voordien. En ja, ik héb een bel. Maar op 1 of andere manier presteren mensen het nog altijd om mijn belletje te negeren. En ja, dan moet ook ik weleens roepen zo onderweg. Nood breekt wet hé!

En hierop aansluitend, voor alle wielertoeristen die op zondag om 9u (of vroeger) klaar moeten staan: niet vergeten de klok een uurtje door te draaien! 2u wordt 3u! Jaja, ik weet het, het is overal al ten overvloede gemeld, maar toch… mij is het ooit overkomen, dat ik het los vergeten was. Als je dan relaxt rond 10u opstaat, en een uur later ontdekt dat het eigenlijk al 12u is, dan is heel je dag om zeep wegens plots een heel uur in te halen. Wat je overigens nooit kan inhalen. Ik vond ook nog tips om de overgang gemakkelijker te maken.  Bij tip 2 loopt het overigens nu al mis bij mij… dat voldoende vooraf slapen gaat al niet meer lukken. Idem met dat lichaam de kans te geven om zich aan te passen aan het nieuwe ritme. Op het werk zouden ze er blij mee zijn (not) als ik komende week meld dat ik elke dag toch een uurtje later zal starten, om in mijn ritme te blijven! Bon, qua tips dus niet veel waard eigenlijk. Nee, dan over naar het volgende….

Het geheim voor een net huis. Iets met lenteschoonmaak en van die dingen… brrrr! Blijkbaar hoeft dat niet eens om je huis er anders te laten uitzien. Morgen maar eens nieuwe kaarsjes kopen, blijkbaar is dat dé truc. Ik ben benieuwd! Maar écht hé!

Proximus rolt glasvezel uit in Gent. Het zal wel aan mij liggen, vermoed ik – ik weet het eigenlijk wel zeker – maar ik zag Proximus dus echt met van dat glasvezelbehang in de weer in de straten van Gent. Ik kreeg er gelijk ook kippenvel van, want die stukjes glasvezel die blijven altijd ‘haken’ aan je vingers als dat nog niet geschilderd is. En jeuk dat je daarvan krijgt, dat ook! Iew!

Sib Hashian is overleden. Wie, zeg je? Ja, inderdaad, dat dacht ik ook. Tot ik verder las, en de man de ex-drummer van Boston blijkt te zijn. Hij stierf op het podium tijdens een cruise. Voor een muzikant misschien een mooie dood.
Daarom, ter afsluiting van mijn summiere nieuwsoverzicht: “More than a feeling”, van Boston. Het is ook écht “more” than a feeling. Reken maar van yes!

Geef een reactie

