Restart week #1

Zo. Week 1 van mijn Restart zit erop. Was het gemakkelijk? Eh… neen dus. Ik heb op mijn tandvlees gezeten, ik heb op mijn tanden moeten bijten, ik ben de muren net niet opgelopen van de (ingebeelde?) honger, ik had goesting in allemaal dingen die ik natuurlijk net niet mag eten… enfin, de meeste mensen kennen het wel denk ik. Zie ook mijn tussentijdse update. 

En vandaag was het dan weegdag. Spannend. Ik wist wel dat er wat af was, maar wat dat op de professionele weegschaal zou geven, dat was een vraagteken. Dus ik vanochtend toch wel met een klein hartje richting coach. Om daar gelijk al de weegschaal op gedirigeerd te worden. Of wat had u anders gedacht?

Ik weet eigenlijk niet of ik nu spanning moet opbouwen of het maar gewoon in de groep moet gooien. U wilt eigenlijk vast ook wel weten waar dat katerige gevoel vandaan kwam, zaterdagochtend. Awel… de Pepsi Max dus. Na 5 dagen van gezond eten en goed bewegen, dronk ik ‘ne Max’. Uit goesting, en ook omdat er iemand jarig was. Ik kon al niet proosten met een glas wijn (zucht, eerlijk? Dat mis ik wel af en toe, een lekker glas wijn bij het eten), dus koos ik voor cola.

bread.jpgMaar dat was misschien niet de allerbeste keuze voor mijn lichaam dat aan het afkicken was van zoet en suiker. Want in die Max zit natuurlijk zoetmiddel. Ik hoef het blijkbaar niet verder te zoeken. Weer iets geleerd, en die fout gaan we deze week dus niet meer maken.
Ik miste nog wel wat dingen overigens. Nu ja, ‘missen’ is relatief natuurlijk, maar ik eet gewoon heel graag brood. Zo’n pistolet op zaterdag- of zondagochtend, dat bijt wel dat ik dat nu niet mag. Dat glaasje wijn, daar had ik het al over. En dan die taart hé, die beet mij ook wel. Of het aperitiefje op zondagnamiddag op het terras. Hmz…
Maar goed, het is wat het is. Of niet is eigenlijk.

Verder had ik het allemaal wel best ok gedaan blijkbaar. Dat bleek ook uit de cijfers op de weegschaal. Jaja, ik ga er eindelijk toe komen. Ik ben dus op 1 week tijd zomaar liefst 3 kg vet kwijt! Jeps! Vet! En ja, dat weet ik zeker, want mijn spiermassa is een beetje toegenomen. En mijn broek zit dus ook écht al losser. Die lange wandelingen, die stukken lopen en dat fietsen, dat brengt dus op.

Op nu dus naar een volgende goede week. Ik zag er een beetje tegenop, maar nu ik de resultaten zie (én voel) heb ik weer moed. Moed om er weer volop voor te gaan. Ik koos er uiteindelijk ook zelf voor, en het werkt blijkbaar. Plus ook… als het binnenkort zomer is, en iedereen weer in leuke zomerkleren loopt te flaneren, ga ik spijt hebben dat ik nu niet doorgezet heb. En uiteindelijk: een paar weekjes mezelf wat dingen ontzeggen, zo erg is dat toch niet? Op dus naar Restart week 2! (want ik ben het waard *vette knipoog* ) .

3295816-when-you-feel-like-quitting-think-why-you-started.jpg

 

 

 

Geef een reactie

