Restart, tussentijdse update W1

3 dagen aan het Restarten. Hoe gaat het ermee?

Misschien is dat een vraag die mij gesteld moet worden nadat ik gegeten heb. 😀
Want eerlijk, ik heb niet echt een geweldige voormiddag achter de rug. Qua hongergevoel dan. Ik heb een dag vrijaf, en een dag thuis is toch altijd net iets lastiger dan een dag op kantoor. Dat, plus dat ik als ontbijt de ‘crackers’ uitprobeerde. Maar, en misschien zit het in mijn hoofd, ik heb daar dus totaal niet mee gegeten. Het hongergevoel gaat niet weg, en ik vermoed dat dat deels komt omdat ik in mijn hoofd heb dat dat mijn maag niet vult. Niet goed dus. Ik ben – gelukkig – wel zo koppig om verder alle lekkers in huis te negeren. En de strijk is ook weer gedaan. Kwestie van de gedachten te verzetten.

Maar dit ochtenddipje daargelaten gaat het voor de rest wel goed. Mijn maag moet natuurlijk wennen aan de kleinere porties, want eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik vorige week nog even goed mijn best gedaan heb met alles: ik heb frietjes gegeten, en pizza, en kroketjes, en tapas, en en en… logisch dus dat dat lichaam moet wennen aan al dat gezonds deze week.

Het was ook lang geleden dat ik nog zoveel gekookt had. De tijd die koken momenteel in beslag neemt is zowat verdubbeld. Overigens zit die tijd niet in het koken zelf, bedenk ik mij al typende, maar eerder in het snijden van groenten. Massa’s, maar dan ook massa’s groenten heb ik de indruk! Courgetten, paprika, witlof, tomaten, lente-uitjes, ajuin, bloemkool, sla, wortelen… er is hier al het een en ander versneden geweest deze week. Het zijn dan ook geen 1-persoonporties, want ik doe niet aan apart koken voor mezelf. Neen, de rest van het gezin eet gewoon mee, maar zij krijgen uiteraard wel wat extra erbij. Extra als pasta, rijst en van die dingen.

Ik heb ook ontdekt dat een schema er is om om te gooien. Een ovenschotel maken na het werk en diezelfde dag ook nog een afspraak om 19u… dat werkt dus niet. Omgekeerd ook niet: een ovenschotel in de oven staan hebben en plots beseffen dat je, door alle kookdrukte door, een afspraak vergeten bent. Of bijna vergeten. Ik vrees dat ik gewoon te chaotisch ben voor lijstjes, maar ik vul toch netjes aan wat het dan wÊl geworden is. En ik blijf het ook allemaal wel correct doen, dat wel. Ik veroorloof mezelf geen zijstapjes, geen gefreewheel. Dat maxipack Maltesers dat dochterlief gisteren kocht (“jammer dat je dat nu niet mag eten hÊ mama”), dat doet mij helemaal niks. Maar niks hÊ!

Ik probeer mij ook te organiseren om het op het werk ook allemaal goed te doen. Dat resulteert vooral in heel veel potjes die ik ‘moet’ meenemen. En lieve appeltjes, die ook. 🙂 (je moet ook lief zijn tegen jezelf natuurlijk. 😉 )

Het is ook eigenlijk ongelooflijk hoeveel er over eten gepraat wordt op social media. Ik heb al een aantal pagina’s ge-un-liked, maar ik vrees dat ik ze nog lang niet allemaal hebt. Maar het ruimt wel lekker op zo. 🙂

En heeft dat nu al iets opgebracht? Ja hoor… tuurlijk wel. Anders zou ik ook zo volhardend niet zijn denk ik. Mijn weegschaal gaf vanochtend 2 kilo (TWEE!) minder aan dan maandagochtend. Ja, dat is superveel op korte tijd. Ik weet het. Maar ik veronderstel dat dit even het shockeffect is van het overschakelen van ‘alles mag en kan’ naar het strikte Restart-regime. Dus dat komt wel goed. En ik heb overschot genoeg, het is ook de bedoeling dat het eraf gaat natuurlijk.

Bon… dit gezegd zijnde, ik ga maar eens eten. 😉

14 gedachten over “Restart, tussentijdse update W1

  1. pipsesippi

    Allez, goed begonnen is al half gewonnen he. Ik versta dat van die tijd. Ik heb daar veel te weinig van… Tja, wij eten elke dag vrij gezond, dus veel kokerij, maar gelukkig wisselen we af. Maar dan nog. Het is altijd laat eer we echt aan een avond kunnen beginnen hier. Ik blijf dus bokes meenemen naar mijn werk… kost minder tijd. Ik heb daar toch ook geen tijd om ze op te eten, uitgezonderd rap boven mijn toetsenbord 🙂 En hoe gaat het in de weekends? Is dat wat te doen? Weekends vind ik altijd veel erger, ik associeer die dan ook met lekker eten. En believe me, op mijn enige vrije dag heb ik zo door den band weinig goesting om nog eens uitgebreid boven dampende potten te hangen. Hoewel, ik heb beloofd om zaterdag van de experimentele kokerij te doen. Het zal dus wel moeten (of ik kan zeggen dat het mislukt is en frieten halen). Foei van mij, ik weet het.

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Het “probleem” is een beetje dat ik het koken moet inpassen tussen de trainingen. Want die staan vast natuurlijk. Dat zijn al 2 dagen in de week dat ik niet kan koken. Dan moet ik al iets vooraf gefabriceerd hebben. Als daar dan, zoals deze week, nog wat dingen bijkomen op maandag en woensdag, dan zit het al rap overvol allemaal. Maar goed… het is gelukt! Vanavond omelet, da’s nog lekker en rap. Experimentele kokerij? Ik ben wel benieuwd naar je menu! (maar ik vrees dat ik het zelf niet zal/kan/mag maken 😀 )
      En frieten… dat zegt mij nu eens niks zie! 😉

      Like

  2. Keersmaekers

    Ik wens je heel veel succes Ên doorzettingsvermogen, Sandra, maar ben er nu al van overtuigd dat die kilo’s gaan smelten als sneeuw voor de zon! (zoals ze nu schijnt zeker!)

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Restart week #1 | My thoughts are like butterflies

  4. katrn

    De eerste kilo’s gaan er weliswaar het gemakkelijkst af maar de eerste week is het moeilijkst, vind ik persoonlijk, want je lichaam is in transitie en protesteert. Goed, volhouden, hÊ.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

