Restart, het begin

Zo! Na de start komt dan het begin. Hoe ik de blogjes hierna ga noemen, dat weet ik nog niet precies, maar een ‘vervolg’ komt er alleszins. Want ik ben nu de tweede keer naar de coach geweest, en mijn ‘eetplan’ voor volgende week is – op een paar puntjes na – goedgekeurd.

Mijn boodschappenlijstje is ook al gemaakt, nu nog enkel die boodschappen halen en dan voorbereiden. Zondag wordt kookdag, nadat het eerst fietsdag is natuurlijk. Dus voormiddag fietsen, namiddag koken. Spaghettisaus om te eten zonder spaghetti 😀 , groentensaus om te eten bij vis, en dan nog wat kip bakken en van die dingen. Kwestie van volgende week geen excuus te hebben om het niet goed te doen.

Maar wat mag ik nu eten? Wel, simpel: gezonde dingen. Veel groenten, heel veel groenten, magere groentensoep, mager vlees (kip, kalkoen, die dingen), vis, garnalen… eigenlijk, allemaal dingen waarvan we wel weten dat ze goed zijn. Maar: géén koolhydraten. Op 2 sneetjes essenenbrood na.

Maar eerlijk? Toen ik afgelopen maandag de eerste keer naar de coach was geweest, was ik daarna wel een beetje in paniek. Want plots leek het mij een hongerdieet. Het leek mij alsof ik quasi niets mocht eten. Want ja, ik heb een lijstje met dingen die ik de komende weken wel mag eten, maar ik heb ook een lijstje met dingen die ik niet mag eten.  En vooral dat tweede lijstje stak mij.  Want al die dingen die daarop staan, die leken mij plots super aantrekkelijk. En lekker! En onontbeerlijk. Een banaan! Ik eet zo graag bananen, en nu mag ik geen bananen! Dat idee dus! Ergens zit er diep in mij een klein Sandraatje dat altijd net dat wilt doen wat niet mag. ’t Zou stom zijn, ik weet het. Want ik wil zoooooo graaahaaag…. inderdaad. Dus dat kleine Sandraatje, dat gaat zich toch even koest moeten houden, en er zich bij neerleggen dat het dit keer toch anders zal zijn.

Dinsdag ging ik dus maar lezen. Lezen in het boek, lezen en begrijpen waarom ik sommige dingen wel en andere dingen weer niet mag eten. Toen ik dan gisteren mijn schema opmaakte voor volgende week (wat overigens niet zomaar 1-2-3 lukte) , was ik er al geruster in. Ik mag best wel genoeg eten. Maar…anders. Anders dan ik momenteel gewend ben. Anders als in: magerder en gezonder. En strikt, dat ook. Maar, nog belangrijker eigenlijk: door ermee bezig te zijn, door te weten wat ik allemaal mag eten (best veel, want ik mag tussendoor ook nog kerstomaatjes, en stukjes wortel, en en en… ) zie ik het helemaal zitten! Nu nog wel. Want nu steek ik dat koekje uiteraard nog wél in mijn mond. En drink ik nog een glaasje wijn. En ga ik nog een keertje frietjes eten.

Maar daarna, daarna is het echt van dattum! Ik ga ervoor! Met een offiële startdatum en al, te weten maandag 6 maart! Dat is nu volgende maandag al. Iew! Maar het zal een memorabele worden, die zesde van de derde maand tweeduuzendtseventien.
Want net die maandag krijg ik ook mijn sportsteunzooltjes, en net die maandag start ik ook met de ontstekingsremmers! Intussen ben ik ook gestart met de spierversterkende oefeningen afgelopen dinsdag (en loop ik vandaag heel ‘auwig’ rond, want mijn armspieren doen pijn, en mijn buikspieren ook, en in mijn billen, daar zitten dus ook spieren! )
Maar binnen een paar weken leef ik misschien wel in ‘a whole new world’. Speaking of, ik knal het hier gewoon op. Een beetje Disney heeft nog nooit iemand kwaad gedaan. Toch? 😉

 

Een gedachte over “Restart, het begin

Geef een reactie

