Een nieuwe aanpak, een herstart!

i-feel-the-start-of-something-newVerdorie zeg! Ik ben een tevreden mens! Maar écht hé! En dat zomaar vlak voor een weekend. Qua timing kan dat wel tellen.

Ik heb eindelijk toch eens écht die klik gemaakt. Ik zat al een tijdje op iets te kijken, en daarstraks sprong het mij ineens weer in het oog. En plots was het daar. Dat gevoel van: dit is het, dit wil ik! Gelijk een mailtje gestuurd, quasi dadelijk informatie gekregen, die doorgelezen en zowat onmiddellijk de telefoon genomen. Ik heb dus al een afspraak, maandag al! Dat is al heel concreet! Ha! Zo moet dat. Koe en horens enzo. Al zou ik toch weleens 2 keer nadenken moest ik effectief zo’n koe tegenkomen.

Dus ja, ja en ja. Dit gaat over die neverending story van mijn gewicht, over dat afvallen. Ik krijg er op mezelf geen kilo, geen honderd gram vanaf, integendeel. Mijn jeans zegt ook dat het hoog tijd is dat ik er ‘iets’ aan ga doen, want dat ik anders in no time weer in de 3 cijfers eindig. Daarom dus heb ik besloten dat ik mij weer ga laten begeleiden op voedingsvlak. Geen gezaag meer over ik zou en ik wil, maar effectief de dingen gaan aanpakken. Onder begeleiding. Want die stok achter de deur, die heb ik blijkbaar toch echt wel nodig.

En goh, ik heb er écht zin in. Zin om er weer voor te gaan, zin om wat aan dat lijf te doen, zin om weer helemaal gezond te gaan leven. Ik ben helemaal enthousiast, ik zie het helemaal zitten.
Ik was nu toch al dingen aan het aanpakken op sportvlak, ik kan het dan gelijk ook maar op voedingsvlak goed gaan doen.

stop-wishingIk ga nog niet zeggen wat ik effectief ga doen. Ik wil eerst ook wel weten of het maandag klikt natuurlijk. Al heb ik een vermoeden, na het telefoongesprek van daarstraks, dat dat wel zal loslopen. Maar ik wou het wél al even kwijt. Als ik enthousiast ben, ben ik enthousiast hé!

Goh ja, ik ben écht helemaal blij. Blij dat ik toch weer iets ga doen. Blij dat er weer licht aan de afvalhorizon is. Blij dat het weer voor echt is. Blij dat het dit keer niet bij wat loze woorden op het scherm blijft. Blij dat ik binnenkort niet alleen pijnvrij sport, maar misschien ook met wat kilootjes lichter. Op dus naar mijn derde leven. Of was het al het vierde? Qua gewicht dan. Een kat heeft er ook 9, dus er kunnen er nog wel wat bij. 🙂
Zei ik al dat ik ook enthousiast ben eigenlijk? En blij?

9 gedachten over “Een nieuwe aanpak, een herstart!

Geef een reactie

