Goede voornemens #10

Goede voornemens… tuurlijk heb ik die. Altijd eigenlijk, het hoeft daar voor mij niet eens nieuwjaar voor te zijn. En waarom 10? Ach… tegelijk met die goede voornemens schoot mij een liedje te binnen, daarom dus. Soms is het gewoon simpel allemaal. 🙂

Duhus. On with it!

  1. Contenter zijn. Contenter zijn met wie ik ben, met wat ik kan, met mezelf, quoi.
  2. Ondanks dat voorgaande: toch nog wat kilootjes kwijt geraken. Niet eens om in een leuke jurk te passen, wel omdat ik denk dat mij dat gaat helpen bij het sporten. Bij het beter sporten.
  3. Doorbijten. Doorbijten als in: niet alle loopjes zijn even geweldig en fantastisch, maar ze hebben een doel. En dat doel is mijn conditie onderhouden c.q. verbeteren. En daarom doe ik ze. En daarom moet ik volhouden.
  4. Minder voor anderen denken. Want ja, dat doe ik al weleens. En door dat voor anderen te denken, komen er ook altijd van die worst case scenario’s. Ik ben er fantastisch goed in, in het maken van dergelijke scenario’s. Maar ik ga toch proberen van wat af te bouwen. Want die soep… inderdaad.
  5. Vroeger gaan slapen. Want dat is echt nodig. Amper 6 uurtjes slaap per nacht, dat is voor mij echt niet genoeg. Ik word sjagerijnig, ik word lastig, en dan ga ik dingen doen als hierboven beschreven. Vanaf nu target op minstens 7u slaap/nacht. Minstens!
  6. Een belangrijke: eindelijk eens leren van recht te blijven op die fiets met die klikpedalen. Een rit zonder een keer om te vallen zou een geweldige stap voorwaarts zijn. Of een geweldige trap voorwaarts eigenlijk.
  7. Procrastinatie. Uitstellen dus. Het is een gave denk ik. Maar ik heb gemerkt dat dingen gewoon doen, en ze niet uitstellen, soms veel gemakkelijker leeft.
  8. Mezelf nog eens herinneren aan punt 5, om 23u45. En later ook nog.
  9. En voor wat het waard is: mezelf een minuut later ook nog eens herinneren aan punt 7.
  10. Nooit meer dergelijke lijstjes willen maken. Wat een gedoe zeg, om 10 punten bij elkaar te krijgen. Hoe kom ik er ook bij? ’t Was niet eens van moetens.

Goed. Dit gezegd zijnde, nog even iets anders. Want vandaag was ik samen met mijn collega’s aan het luisteren naar de Top 100 van Openingsdansen. Het is Valentijn voor iets, toch? Er zijn mij wat dingen opgevallen, maar het zal voor morgen zijn. Want ik moet nu hoogdringend gaan slapen. Echt waar! Punt 7 zegt dat, en punt 9 bevestigd dat. Echter niet zonder eerst nog die voornemens #10 te posten. De Frank zegt het eigenlijk allemaal toch veel beter dan ikzelf. En zeg nu zelf…. ’t is toch een schoon liedje om zo’n doordeweekse 14de februari mee af te sluiten, toch?

2 gedachten over “Goede voornemens #10

Geef een reactie

