Valentijn anno 2017

Ik eindigde 1 van mijn vorige blogposts met een strip van Snoopy en Charlie Brown die lagen te wachten op Valentijnspost. Bon. Be carefull what you wish for, zeggen “ze” weleens. Die “ze”, awel, die hebben alweer gelijk. Want ik heb dus Valentijnspost gekregen. Alleen niet het soort wat ik had willen krijgen. Een kleine bloemlezing:

  • een mooie sjaal geeft elke outfit een romantisch tintje, of je hem nu in je haar of rond je hals draagt of aan je handtas hangt.
  • Houten hart te koop, voor uw Valentijn of Valentine
  • Hallo, ik ben Dr. Valentijn. Hoe ga jij jouw valentijn op 14 februari verrassen? Ik geef je graag advies. Doe daarom nu de love test en maak ook nog eens kans op 1 van de 5 diners t.w.v. € 100,-!
  • Deze kriekentaartjes kan iedereen maken. Echt waar! Ook al heb je geen bakvingers, dit is zo een taart die altijd lukt. Een ideetje voor Valentijn?
  • Wil je je geliefde eens iets anders cadeau geven deze Valentijnsdag? Bestel dan een cadeaubon voor een leuke workshop! Wij zorgen voor een extra romantische verpakking. Bestel je bon via deze link…
  • Valentijn in zicht… Nog geen cadeau gevonden om je liefste te verrassen? Geen paniek: wij hebben enkele originele ideeën voor jou.
  • Happy Single? Geen Valentijn voor jou? Waarom zou je jezelf geen pleziertje doen met één van onze cadeautips.

Tot zover. Ik ben geabonneerd op de verkeerde maillijsten denk ik. Ik heb mij intussen al overal uitgeschreven. De rode draad door al deze berichten is eigenlijk: Koop! Koop bij ons! Koop koop koop! Zeiden we al koop?

Bah! Als dit de enige Valentijnsmails zijn die ik dit jaar ontvang (en dat zullen ze inderdaad wel zijn 😀 ) dan hoeft het niet voor mij. Serieus, niet!

Vorig jaar had ik nog geprutteld over dat Valentijnsgedoe, en dat dat allemaal zo gemakkelijk niet is. ’t Is niet dat ik daar niet meer achtersta. Want uiteraard wil ik weleens verrast worden, uiteraard wil ik weleens cadeautjes krijgen. Het is niet omdat ik pretendeer dat ik niet zo romantisch ben, dat dat ook heel letterlijk moet genomen worden. Maar als ik er zo eens verder over nadenk, dan hoeft die commerciële bullshit voor mij ook weer niet.

Nee, ik denk dat ik het dit jaar maar eens anders aanpak. Ik ga mezelf eens graag zien. Ik ben toch nog altijd de belangrijkste persoon in mijn leven, toch? Daarom: morgen eerst maar eens naar het werk fietsen. Daarna werken. En dan weer terugfietsen. Om vervolgens andere sportkleren aan te trekken, en richting training te gaan. Ik hoop stiekem een klein stukje pijnloos te kunnen lopen, dat zou voor mij morgen mijn dag helemaal af maken! Of zoals een collega het vorige week zei, toen ik blij als een kind zei dat ik een impulsaankoop van sportkleren gedaan had: “boeiend leven heb jij toch”. *grijns* Er zit dus niet anders op dan mezelf in die saaiheid te gaan bevestigen. Ik zoek er enkel nog een soundtrack bij. Suggesties zijn overigens welkom. Al heb ik er zelf toch ook al eentje.

Dus ja, ik ga dat geweldig goed doen, morgen, dat mezelf graag zien. Dat weet ik nu al. Al voel ik mij wél aangesproken door Charlie Brown. Little? En red-haired? Jaaaaaahaaaaa, that’s me! 😀

little-red-haired-girl-snoopy

 

Geef een reactie

