Sportproof-kapsel

Als ik ga lopen, dan draai ik mijn haar meestal in een staartje. Mijn kapster weet dat. Zij weet dus ook dat ze mijn haar nooit korter mag knippen dan de “het moet nog in een staartje kunnen”-lengte. Ze durft het af en toe wel iets korter te knippen, maar gelukkig is dat meestal in de winter. In de winter is het ook niet zo erg dat ik geen staartje kan maken in mijn haar, want dan houdt mijn hoofdband al die krullen wel uit mijn gezicht.

Echter… ik was weer eens niet helemaal mee, want blijkbaar zijn er ook kapsels om te sporten! Jaja, echte sportproof-kapsels! Ik was benieuwd, want de laatste keer ik naar de kapper geweest was en de dag erna ging sporten, zag dat er nogal verzopen uit. De kapster had mij toen wel gezegd dat het kapsel sportbestendig was, maar 10 kilometer lopen bewees dus het tegendeel. Een verzopen kieken had er niks aan. Zie maar… een soort van voor én na! Tadaaaa!

Ik dacht er verder niet bij na, tot ik vandaag een linkje zag staan over sportproof-kapsels. Ik was benieuwd, dus ik klikte. Bon, dat begint dus al met een madam met lang haar. Ik heb geen lang haar. En dan de eerste zin: ‘spuit eerst wat verstevigende haarlak’. Pardon? Ik ga toch sporten, niet naar een feest? En dan nog… ik gebruik nooooit haarlak!

Bon, over naar de 2de madam. Dat was al meer mijn lengte qua haar. Een paardenstaart met vlechtjes. En ook hier weer eerst die haarlak. Maar ik dus verder lezen: “Vlecht aan weerszijden van je scheiding in.” Doh! Alsof dat iets is wat ik dagelijks doe. Invlechten begot! Dat is mij zelfs ook nooit bij de dochter gelukt, wat zou het dan bij mezelf lukken! Tot slot moet je ook nog stylingpoeder in je haar doen. Stylingwatte???? Jaja! En dan ben je er – eindelijk – klaar voor. Klaar om te gaan sporten! Stijlvol sporten dan wel. Ik vermoed dat ik anderhalf uur ga bezig zijn met hoe ik eruit wil zien tijdens het sporten, om vervolgens een uur te gaan sporten. Zoiets.

Gedoetjes dus! Veel gedoetjes! Ik zeg niet dat ik er als een zak vodden wil uitzien als ik ga lopen, maar stijlvol? Nee, dat is wel het laatste van mijn zorgen. Als ik ga lopen, dan wil ik vooral dat alles goed zit. Dat ik gemakkelijke kleren aan heb, dat ik gekleed ben voor de juiste temperatuur, dat ik ’s avonds zichtbaar ben in het donker. En dat haar, dat moet vooral niet in mijn weg hangen. Een staartje zal dus wel voldoen. Ik heb écht geen zin om bezig te zijn met hoe mijn haar ligt tijdens het lopen, want na 10 minuten is het toch allemaal om zeep, zelfs zonder zeep. Zweet doet wonderen voor je haar!  Daarbij… met zo’n gestyled kapsel ga je toch niet sporten, daar ga je mee paraderen. En paraderen, dat is nu toch iets waar ik écht wel mee bezig ben! Not!  Om maar te zeggen: laat mij maar gewoon lopen. Ik heb trouwens fluo-elastieken om mijn staartje mee vast te maken. Dat is toch ook hip. Niet? 😀

running-hard

3 gedachten over “Sportproof-kapsel

  1. pipsesippi

    De jaren 80 hebben gebeld, om te zeggen dat fluo-haarelastieken écht heel hip zijn. 😉 En voor de rest zou ik zeggen, met dat haar van ons is er geen “proof”. Het is ook niet motregenproof of hitteproof of zelfs maar dag-op-den-bureauproof. Stylingpoeder??? Nooit van gehoord. Ligt dat aan ons? Of is dat gewoon heel slechte marketing van de fabrikanten van stylingpoeder. Ik denk het tweede. Mijn haar is zelfs niet coiffeurproof, dan ligt zo’n wicht daar een uur aan te brushen, stap ik buiten, krult dat meteen terug alle kanten op. Ik geef u dus groot gelijk. En invlechten, gewoon aan de vaart passeren, vragen naar halve mijn biologische genenpoel (tussen half 3 en half 6 houdt hij daar “spreekuur”). Ge kunt hem moeilijk missen, als ge langs het terras binnengaat struikelt ge erover. Ik durf ervoor te wedden dat hij een bus haarlak in den otto heeft liggen. Invlechten kan hem.

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Hahaaha… het zou weer moeten lukken. Denk ik dat ik méé ben, dat ik hip ben, is het gewoon eighties! 😀 😀 Nu ja, het is wat het is. Dan maar eighties.
      Bon… ik ga dat wel ne keer doen hé, daar binnenstappen en het hem vragen, of hij dat kan, dat invlechten. ’t Zou wel gemakkelijk zijn voor onder mijn fietshelm! 😉

      Like

Geef een reactie

