Dromen

Dromen. Ik znl8702_12it vol met dromen. Ik dagdroom, maar ik droom ’s nachts ook heel veel. Dat dagdromen, dat is simpel. Dat is even weg van de wereld, in mijn eigen cocon, met mijn eigen gedachten. En dat kan overal. En altijd blijkbaar. Meestal ook onbewust, dat ik plots “weg” ben. Ik moet er alleen op letten dat het mij niet teveel overkomt als ik bijvoorbeeld aan het fietsen ben. Ik ben al een keer op de groep ingereden. Al is het ook wel zalig eigenlijk… met je gedachten overal en nergens, en dan gewoon trappen, de wind in je gezicht, de zon op je snoet. Ik kan me weinig fijnere dingen voorstellen… dat is echt en puur genieten.

Dat dromen terwijl ik slaap dan. Dat zijn meestal vreemde dromen. Soms ook wensdromen. Heel raar, dat dromen. Ik kan mij ook heel dikwijls mijn dromen herinneren. Misschien omdat ik ze droom vlak voor ik ontwaak, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan namelijk ook in vervolgen dromen. Even de droom onderbreken omdat ik naar het toilet moet, en daarna gewoon verder dromen. Alsof ik mijn droom even op pauze gezet heb. . Iemand “Inception” gezien? Want zo ervaar ik het ook. Een droom duurt stukken langer dan de werkelijkheid. Op 1 nacht kan ik een verhaal dromen dat dagen in beslag neemt. Al ben ik wel blij dat bij mij niemand mijn dromen steelt… want die zijn en blijven toch echt van mij!

running-dreamsIk kan mijn dromen overigens ook een beetje sturen. Het volstaat om in mijn bed te gaan liggen, aan iets te denken en zo in slaap te vallen. Gegarandeerd droom ik dan over dat waar ik aan dacht. ’t Zijn altijd wel mooie dromen…
Stuur ik mijn dromen niet, dan ga ik dingen verwerken die ik gedurende de dag ‘beleefde’. Al is beleven soms wel een heel groot woord, op een doordeweekse dag. Maar goed… het gebeurt toch. Want afgelopen nacht had ik zo’n droom. Waarschijnlijk kwam het door de looptraining in combinatie met nog wat andere dingen. Ik liep, vannacht, in mijn dromen. Nu loop ik wel meer, maar dit keer liep ik in een perfecte loophouding, met mooie grote passen, met een mooie uitzwaai ook. Ik denk dat ook mijn benen iets langer waren dan ze in werkelijkheid zijn, maar een kniesoor die daarop let! 😀

Ik herinner me ook nog dat het stuk wat ik moest lopen niet al te lang was. Dus ondanks het feit dat er iemand alsmaar zei dat het trager moest, dat ik dat tempo niet ging kunnen volhouden, liep ik dapper door. Ik liep overigens gewoon in jeans en trui, door de regen. Waarschijnlijk daarom ook dat ik zo snel liep!   Maar elegant zeg, en sierlijk, dat ook!
Maar helaas, wel een droom. Want ik heb helaas geen lange benen. Ik loop ook niet met grote passen. En snel al helemaal niet. Dus qua wishful thinking, of wishful dreaming, kon deze wel weer tellen.

dreamer-winnerNu goed… ik heb uiteraard ook nog wel wat echte dromen. Een paar dromen die niet sportgerelateerd zijn, en waar ik het verder ook niet over ga hebben. Sommige dingen zijn en blijven van mezelf. Maar er zijn inderdaad ook nog wat sportgerelateerde dromen. Die overigens nog net iets anders zijn dan mijn doelstellingen voor dit jaar. Die dromen, ik weet dat ik daaraan kan werken. En ik ga dat ook keihard doen. Door te werken aan deze dromen, kan ik dan weer mooi gaan dagdromen. Of gewoon dromen. Dat ook. Ik ben nu eenmaal een dromer. 🙂

Geef een reactie

