Gezonde feestelijke hapjes

“Gezonde feestelijke hapjes”. Geef toe, het is een aantrekkelijke titel. Zo aantrekkelijk, dat toen ik de aankondiging zag, ik geen moment aarzelde en een vriendin en mezelf inschreef.

Waarna de twijfel toch toesloeg. Want zo’n keukenprinses ben ik helemaal niet. Helemaal niet, als in totaal niet. Maar dit, dit leek mij wel plezant. En gezond, dat ook. Bijkomende plus: de week na de workshop gaf ik een feestje, en dan kon ik eens wat anders presenteren dan chips en nootjes. Toch?

Enfin, wij dus afgelopen zaterdag richting Bouwel, naar de WordFit-studio. WordFit, daar heb ik het al een keer over gehad. Ik heb online een cursus ‘Gezond leren eten’ gevolgd, en daar heel wat bruikbare tips uitgehaald. Daarna ben ik Frédéric, fitheidscoach, ook blijven volgen. En maak ik ook al een keer een receptje dat hij zomaar op het net zwiert.

Dus bon ja… ik vermoedde dat ook ik het wel zou kunnen, die gezonde feestelijke hapjes maken, maar het was toch wel even spannend. Ik had er evengoed wél zin in! Samen met een vriendin op pad, een leuke workshop volgen en nadien nog wat rondstruinen in de stad, er zijn ergere dingen in het leven.

Bij aankomst maakten we kennis met Oshana (ik hoop dat ik dat goed schrijf, in het andere geval: sorry! ) De sfeer zat er gelijk goed in. Er stonden gezonde, maar heel erg lekkere knabbels klaar (die zwarte chocolade! die bananenhavermouthapjes!) en uiteraard water. Niet zomaar water, maar luxe-water. Of hoe noem jij water met munt, komkommer én limoen? Superlekker, echt!

Eens we compleet waren, 8 dames dus, gingen we aan de slag. De taken werden verdeeld. Sommigen werkten in groepjes van 2, anderen alleen. Ondanks dat we elkaar niet kenden, hing er toch een heel prettige sfeer in de keuken. Oshana keek, stuurde bij, en zag dat het goed was. In ieder geval: ik maakte voor de eerste keer in mijn leven zélf toastjes. Boekweit rozemarijn crackers. Uhu. Ik besef dat het geitewollensokkering klinkt misschien, zeker voor mij, maar oewie! Die waren superlekker! Zeker in combinatie met de bieten houmous die we erbij fabriceerden. Ik leerde ook een hele hoop nieuwe dingen kennen. Tahina, ketjap manis, shushi azijn, ik had er nog nooit van gehoord! Nu wel. Ik ben dan ook een complete nieuwe-keuken nitwit, ik geef dat grif toe! Hmz… nu ik het zo opsom, valt het best mee met de dingen die ik niet kende, al heb ik de helft van de ingrediënten die we gebruikten toch niet zo standaard in huis. Misschien tijd voor een switch? Op het boodschappenlijstje: boekweitbloem, amandelbloem, lijnzaad, Quinoa, Wakame, Wasabi, gember, kokosmelk, komijn, sambal, koriander (wat ik overigens superlekker vind!), Panko, Griekse yoghurt, sweet chili saus (hey, dat klinkt een beetje zoals ik: sweet, maar toch met een stekelig kantje! 😉 😀 )

We sloten af met een gezonde receptie. Alle hapjes op tafel, en een lekkere fles Hugo erbij. Hugo was van slag de populairste man in het gezelschap! Sorry Fré! 😀

In ieder geval: omdat foto’s veel meer zeggen dan woorden, hieronder wat sfeerbeeldjes. Ik ben al ingeschreven voor een volgende editie, mocht die er komen! Want het was écht superleuk! En lekker! Dat ook! Reken maar van yeskes!

2 gedachten over “Gezonde feestelijke hapjes

  1. Anita

    dat ziet er idd superlekker uit, krijg er al zin in!! Maar het enige dat ik nu eens niet lust is koriander, snap het zelf ook niet goed want ik ben zo’n persoon die alles lust en alles wil uitproberen (das soms ook een probleem) maar koriander nee, ik geraak nie gewoon aan die smaak.

    Like

Geef een reactie

