Doelstellingen

Vandaag was het training. Een training die mij best weer pijn deed. Iets met neus op de feiten. Iets met ‘iedereen loopt, en ik kan niet meedoen’. Bon…. ik liep ja, de dubbele afstand van afgelopen zaterdag. 1.200 meter dus. En toen riepen de scheenbenen weer luidkeels ‘pijn’, en ging ik weer over op stappen.

Ik heb er eigenlijk hartzeer van. Want ik had het gevoel dat ik dit keer echt goed gelanceerd was, dat het allemaal best lekker liep.
Het pijnlijke is eigenlijk gewoon soms het besef dat ik naast de groep val, en dat ook altijd zal blijven doen. De groep was ‘heuveltjestraining’ aan het doen. Allemaal samen ja. ’t Zal niks voor mij zijn. Nu niet, nooit niet, ik maak mij daar maar beter een gedacht van.
Grappig is eigenlijk wel dat Strava dat heel anders ziet. Volgens Strava heb ik ‘hardgelopen’ met 3 anderen. Met nog eens een PR er bovenop op het ‘opwarmrondje’. Doemme zeg, en ik maar denken dat ik niet goed bezig ben! 😉
Ach ja, de dingen zijn wat ze zijn zeker? Ik hoop in ieder geval dat mijn scheenbenen snel weer bijtrekken en ik weer pijnloos kan lopen. Donderdag mijn nieuwe schoenen maar eens inlopen, misschien dat die ook al helpen.

doelstellingen

In ieder geval: bij het laden van mijn horloge op Garmin Connect ging ik ook even kijken naar mijn doelstellingen. Ik heb immers als loopdoelstelling dit jaar ambitieus voor 1.000 kilometer gekozen. Vorig jaar waren dat 750 kilometer, en die haalde ik net niet. Ook door mijn scheenbenen. Maar eigenlijk best wel goed nieuws daar: ik zit op 80%, met nog ongeveer 2,5 maand te gaan. 800 kilometer gedaan, nog 200 te gaan. 200 op tweeëneenhalve maand. In principe is dat doenbaar. Dat is als mijn scheenbenen niet blijven tegenwerken. Maar, positief denken: ik heb dit jaar in ieder geval al meer gelopen dan mijn doelstelling van vorig jaar. Dat is dus al winst! Heel veel winst!

Nog beter nieuws kwam er uit de fietshoek. 1.500 kilometer wou ik dit jaar rijden. En wat blijkt? Die heb ik gewoon al keihard binnen! Ik heb dit jaar al 1.500 kilometer gereden! Ik zit er zelf wat van te kijken, want die 1.500 kilometer had ik natuurlijk niet zomaar bepaald. Dat was op rationele basis berekend: zoveel keer met de fiets naar het werk, zoveel keer een iets langere fietsrit… maar zooohoooo zeg, ze zijn al binnen!  En het is nog wel even tot het einde van het jaar! Even rationeel, met de vakantiedagen enzo inbegrepen, zou ik dit jaar nog ongeveer 250 kilometer aan woon/werkfietsen kunnen doen. Met nog enkele zondagsritten met de Fietsmadammen erbij, zou die 2.000 kilometer toch wel doenbaar moeten zijn. Plus het gegeven dat ik toch beter fiets dan ik loop… jeps, ik ga ervoor! Nog 500 kilometer te gaan. Let’s ride that bike!

lets-ride

6 gedachten over “Doelstellingen

  1. pipsesippi

    Laat hier aub weer geen dramatische valpartijen op volgen…. Keep it safe, gij met uwe competitiedrang om hele hordes mannen er af te rijden op een brug! ’t Is dat koers is, anders was het genderdiscriminatie 🙂

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      Ja, ik weet het, die competitiedrang, ik zou dat moeten kunnen uitzetten. ’t Is sterker dan mezelf. Ze zijn toch maar schoon achtergebleven. Misschien waren ze ook gewoon beleefd, dat kan ook hé! 😀

      Like

  2. pipsesippi

    Sandra….., neen, dat kan niet…. Mannen in groep en beleefd? Wanneer gaat dat ooit samen? (Oei, nu ben ik weer de sexist… nu ja, ieders om toer is niks te veel.)

    Like

Geef een reactie

