Assepoester

Het ‘niet naar bed kunnen’-syndroom, kennen jullie dat? Ik wel, en ik heb er de laatste tijd enorm veel last van.

Zo ook nu weer. Ik ben alweer te laat om op tijd in bed te liggen. Nochtans is de wekker morgenochtend onverbiddelijk: om 6u loopt hij af. Eigenlijk al om 5u40, gezien ik zo’n wekker heb met een wake-up-light. Hoe die ooit bij mij is terechtgekomen, geen idee. Het was een cadeau, dat in ieder geval. Maar ik word eigenlijk stapelgek van dat licht dat nog eens 20 minuten vroeger aangaat dan dat de wekker afgaat. “Zet dat dan uit”, hoor ik u zeggen. Maar de functie “wekker zonder licht” bestaat dus niet op deze wekker. Het is een alles of niets-wekker vrees ik.

Maar goed, ik ging het dus niet hebben over dat vroege opstaan, doch wel over het niet kunnen gaan slapen. Raar is dat. Een uur geleden dacht ik bij mezelf: ok, ik zal mezelf eens bij elkaar rapen en naar bed gaan. Misschien lig ik dan nog wat wakker, want ik ben nog helemaal niet slaperig, maar dan lig ik toch al. En dan val ik uiteindelijk toch wel in slaap. In de praktijk slaap ik al voor mijn hoofd het kussen raakt, en hoef ik me totaal geen zorgen te maken over lang wakker liggen. Dus dat kan het niet zijn.
Maar op 1 of andere manier fietste er weer iets tussen, tussen dat voornemen om te gaan slapen meer dan een uur terug en de effectieve uitvoering ervan.

Ik wou eigenlijk 1 liedje hoognodig nog eens horen. Zo vlak voor het slapengaan ja. Waarna ik er nog een ander nog wou beluisteren, en toen kwam ik nog dat tegen, en oh ja, dat ook nog.
Intussen zijn we een uur verder, en zit ik hier dus nog steeds. Middernacht. Ik krijg een beetje het Cinderella-gevoel. Want van zodra de klok 12 keer geslagen heeft, is ze weer prinses af.

*bam* mijn koets!
*bam* mijn jurk!
*bam* mijn schoen!

Dat gevoel. Nu… in ieder geval… Assepoester zag er best nog ok uit na haar transformatie. Ik zou ervoor tekenen, morgenochtend…

schoen

 

3 gedachten over “Assepoester

  1. pipsesippi

    Gooi die wekker buiten, wasmeda voor brol! Cadeau of geen cadeau… Bij ons thuis hadden ze vroeger een speciale kast voor “lelijke cadeaus”. Die werden dan weer uitgestald als de gulle gever dreigde langs te komen. En ja ik ken dat, eens aan iets bezig kan ik niet stoppen, iets niet afwerken dat ken ik niet. Tja… en dan moet ge toch nog efkes uitbollen he, daar hoort zeker een lieke bij, of toch nog eens de gazetten checken… Ai, ik moet precies toch nog ne keer naar de wc… Hey op welk nummer stond dat in de zwaarste lijst – schandalig – volgend jaar meer werk van maken. Maar hier se, en dat dat maar op nummer 11 staat… zo goed, toch nog efkes luisteren. Ge moet u een hondenwekker kopen (hond die dringend buiten moet), blijkt dan weer niet hoorbaar voor mannen… De kinderwekker is net zo’n ding denk ik.

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      Ik heb geen andere wekker… ik zal de lamp er misschien uitdraaien, dat zou ook al kunnen helpen.
      En zie, jij begrijpt mij hé! Efkes uitbollen, een lieke beluisteren…
      Een hondenwekker is geen optie (neehee, echt niet!) en de kinderwekker heb ik al gehad. Overigens… wij hebben elk onze eigen wekker hoor, ik maak heus hem niet wakker! ’s Morgens is het ieder voor zich! 😉

      Like

      1. pipsesippi

        Ik kan wel eens proberen met die wekker, heb ooit die van de bomma uiteen gehaald, had 7 vijzekes over, maar hij gaf geen licht meer 🙂

        Like

Geef een reactie

