Een muzikale autorit

Soms lopen dingen toch wel raar. Amper 2 weken terug verzuchtte ik dat ik nood had aan een avond/nacht vol muziek. Men (wie is men?) zegt weleens: “be careful with what you wish for, you may get it”. Awel. ‘Men’ heeft gelijk.

Want ik heb de muziek waar ik om vroeg gekregen. Niet op een avond/nacht, maar wel totaal onverwacht en totaal ongepland tijdens een lange autorit. Ik reed, en iemand anders zorgde voor de muziek. Muziek die zorgde voor een lach, maar evengoed muziek die zorgde voor kippenvel (ondanks de meer dan 30° buiten, ik geef het je te doen), en ook muziek die – alweer – zorgde voor een traan. Gelukkig had ik toen net een zonnebril op. 😀

Nu… de muziekovergoten autorit was leuk, maar ik besefte eigenlijk pas ten volle gisterenavond hoe leuk. Want als je aan het stuur zit, dan mis je af en toe door rij-omstandigheden toch wat dingen. Ik had bij thuiskomst de i-Pod ook achteloos in de schuif gelegd. Gisterenavond echter, vlak voor ik zou gaan slapen, bedacht ik mij dat ik de historiek van alle afgespeelde liedjes kan terugzien. Dus i-Pod gekoppeld, en ja hoor: 81 nummers in de afspeellijst ‘geschiedenis’. Dat slapen, dat werd dus uitgesteld. Dat zou ik in de ochtend bekopen, maar goed, dat zagen we dan wel weer ’s ochtends *gaap*.

Ik dus scrollen door de lijst, en al scrollende kwam ik weer allerlei moois tegen. Leuke dingen, kiekeboebelen-dingen, jank-dingen. Kiekeboebelen en janken kunnen overigens ook perfect samengaan merkte ik gisteren. Ik zei het eerder al: ik ben een watje. Ik koppel die muziek dan ook altijd aan ‘persoonlijke beleving’. Daarom ook dat het natuurlijk zo’n impact heeft.

Dus ja… het was een vrij korte nacht, en toch vulde het op één of andere vreemde manier een soort van leegte. Vergelijk het met een soort van ‘sinkhole’. Het kondigt zich niet aan, het is er plots. Een leegte. Een grote leegte. En die leegte heeft muziek nodig, muziek met een verhaal. Mijn verhaal. Iemands verhaal. Via de muziek.

 

6 gedachten over “Een muzikale autorit

  1. pipsesippi

    Ik ben vooral een luidkeels meezinger in de auto. Dat de ramen al dan niet open staan trek ik mij niet aan, de blikken van de andere chauffeurs ook niet. Ik doe dat met overtuiging he, véél drama en zo. Deze week nog op de parking van de supermarkt hier, waar het weer eens veel te druk was, ikke Janis Joplinnen als een echte… Ik ben wel nog aan ’t wachten op die Mercedes Benz, want de Janis die had een Porsche he… Die mag ook komen natuurlijk, ik ben daar in principe niet tegen als ik dat gratis krijg. Alleen luchtgitaar spelen in de auto, dat is niet simpel ze!!! En ik doe dat he, drummen ook… Ooit sla ik er mijn airbag nog eens uit vrees ik.

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      Ik zing ook mee hoor… vooral dan de stukken die ik niet ken, ik lal ze gewoon vol. Als ik alleen ben in de auto nét iets overtuigender dan als er nog volk bijzit! 😀 Drummen doe ik niet. Da’s mijn aard niet, te heftig! 😛 Ik ben overigens niet zo voor de Janis, geen idee waarom. Laat die Mercedes Benz maar zo, ga maar gelijk door voor de Porsche! 😀 😉

      Like

      1. pipsesippi

        Oh maar ik lal ook maar wat af hoor, die stukken die ik niet ken die vul ik gewoon zelf in. De porsche is nog niet aangekomen, ik blijf gewoon wachten tot hij er is.

        Like

Geef een reactie

