Van plan F naar plan S

Zondag, 6u45. De wekker! Hoor ik daar nu ook regen? Vast maar een buitje, opstaan dus maar! Appelsientje persen, koffie maken, havermout eten. En daarna fietsen! Een lange fietstocht op de planning, en het is nodig ook, want binnen enkele weken komt het fietsweekend met de Fietsmadammen er al aan. Gezien ik de laatste paar weken niet veel meer gefietst heb, die paar kilometertjes met mijn gewone fiets daargelaten, is het dus echt heel erg nodig om te gaan bijtrainen.

7u25. Ping. Bericht op de GSM. De fietstocht is gecanceld wegens teveel wind en teveel regen. Regen, wat nu regen?
Even de Doodle gecheckt… en ook daar, alle dames uitgevinkt. Jammer jammer jammer, ook omdat ik het zo kon gebruiken. Zou ik toch niet even een uurtje dan alleen gaan fietsen? Bon… tegen dat dat uurtje aangebroken was, goot het. Ok, even wachten dan maar. En de keuken opruimen. En terwijl ik toch bezig ben, het hele aanrecht poetsen. Venstertablet inbegrepen. Vaatwasser uitgeruimd, nieuwe vaat ingezet (gisteren bezoek gehad, dan heb je al snel wat meer vaat te doen), en klaar! Wat nu? Nog altijd regen. Nog altijd wind. Het zal inderdaad niks worden met fietsen vandaag, de madammen hadden gelijk.

14b73d22b1f108b49816abccebbb72fc

Bon, plan S dan maar. Plan F was fietsen, plan S is… strijken. De achterstallige was van een week of 3 vouwen, strijken, wegleggen. Een mand of 4 met ‘opbouw’. In plaats van sport wordt het topsport. Moet ook een keer gebeuren, en het stond sowieso op de planning voor na het fietsen. Maar het kon nu gewoon eerder. En wat een zee van tijd had ik ineens zo op een zondag!  Raar. De keuken is geruimd en gepoetst, de hele strijk is weggewerkt, en ook de kleerkast van dochterlief is opgeruimd. En ‘en passant’ heb ik ook nog een wasje in de machine gegooid. Het moet echt niet gekker meer worden. Dadelijk win ik nog die trofee van ‘huisvrouw van het jaar’!
Ik ga nu dus hoogdringend maar wat zitten. Met een boek. Verdiend, lijkt mij. Is het eigenlijk al aperitieftijd?

6 gedachten over “Van plan F naar plan S

  1. pipsesippi

    Iemand die op zondag om 6u45 opstaat noemt mij in zowat elke reactie zot???
    Ik zit hier te gremelen, dat gaat een slappe lach worden misschien…

    Like

  2. pipsesippi

    Wat de jaarlijkse “shortlist” betreft: Nope… ik zie uw naam er niet tussenstaan, de mijne trouwens ook niet. Zo’n robotstofzuiger aanzetten, da’s diep bukken hoor!

    Like

      1. pipsesippi

        Goh, dan was het elk jaar tussen ons gewoon afwisselen tussen zilver en goud. Allemaal doorstoken kaart ja!

        Like

Geef een reactie

