Ringen

Ringen, armbanden, halskettingen, oorbellen…. juwelen dus. Ik heb er niets mee. Ik draag het niet. En als ik het occasioneel al een keertje draag, dan irriteert het mij al snel.

Nu, met het dozen uitpakken, kwam ik toch weer wat vergeten doosjes tegen. Doosjes met juwelen in. Juwelen genre: op een kraam tijdens een festival gekocht. Zulke dingen. Ook ringen. Mooie ringen eigenlijk nog. Eentje, met een zwarte versiering erop, vond ik nog wel mooi. Misschien moest ik het toch nog maar eens proberen, een ring dragen? Al was het maar eens voor een feestje zo tussendoor. Nu ik ook al jurken gekocht heb, kan ik misschien maar ineens doorgaan met dat ‘madame’ worden. Al vrees ik dat ik nooit helemaal Sandra uit de madame zal krijgen, dus een “échte” zal ik wel nooit worden.

Bon, ring geprobeerd. En gelijk de 2 andere ringen die ik blijkbaar nog heb. Rare dingen weer allemaal. Want ze zijn te groot. Niet zomaar een beetje te groot, ze vallen gewoon van mijn vingers. Vroeger knelden ze, dat herinner ik mij nog. Dat herinner ik mij zelfs nog heel goed. Dat was nog in de tijd dat ik absoluut ringen wou dragen, omdat iedereen altijd zulke leuke ringen aanhad. Ik wou dat ook. Zeker op een zomerse warme dag. Nu, goed… het rare is dat ik mij echt niet kan herinneren dat mijn vingers zooo dik waren. Maar dat waren ze dus blijkbaar wel. Gezien ik geen al te grote handen heb, waren dat dus echt worstenvingertjes denk ik. Grappig eigenlijk. Terwijl het eigenlijk niet zo grappig was.

ringen   ring

Enfin, ik heb dan ook nog maar eens mijn trouwring geprobeerd. Ik weet het, die dient om te dragen. En neen, ik draag die inderdaad nooit. Al jaren niet meer. De reden hiervoor is simpel en dezelfde als hierboven: hij paste mij niet meer. Nu dus weer wel. En ook weer niet. Want hij is inderdaad nu ook te groot geworden. Ach ja… dan maar verder ringloos door het leven. Ik zal gelijk de plannen om ‘madame’ te worden ook maar weer in de frigo zetten peinsek, en maar gewoon verder mezelf blijven. Er zijn ergere dingen dan dat. 😉 Maar het staat iedereen uiteraard vrij daar anders over te denken. 😀

2 gedachten over “Ringen

  1. Gezond5

    Wauw!zo zie je het nog maar een keertje dat je flink wat kgs kwijt ben.En de trouw ring mocht je heb toch willen dragen die kan je altijd laten veranderen dat je de ring weer kan dragen hè!

    Like

  2. pipsesippi

    Ringen… I love those things… ik ben een slechte ringdrager… ik raak ze kwijt. Wonder boven wonder hangt mijn trouwring nog steeds waar hij moet hangen. Halskettingen draag ik niet, tormentatie, mijn haar wil daar altijd een diepe verstrengeling mee aangaan. Armbanden, daar word ik ambetant van. Oorbellen, altijd dezelfde, behalve als ik er weer eens één kwijt ben…

    Like

Geef een reactie

