12 kilometer in de pocket!

YES! I did it! 12 hele kilometers in 1 stuk gelopen! Ik ben content, ik ben trots, ik ben alles tegelijk. Ik kan dit!

Meer zelfs, ik liep voor het eerst sinds lang nog eens met een hartslagmeter. En daar waar ik vroeger, toen ik begon met bewegen (niet eens lopen, ik denk dat het gewoon bergop stappen was) al aan hartslag 180 zat voor ik het bruggeske op moest aan de grotten, daar kwam hartslag 180 nu pas even piepen op kilometer 8 ongeveer, bij het oplopen van de verdomde Poststraat (ja coach, die straat! 😛 ). En het was echt maar heel even piepen. Winst, winst, pure winst! Trainen loont dus écht!

Enige bummer was dat er iets misgegaan is met mijn horloge. Mijn route is niet meegekomen. Mijn hoogtemeters, mijn tempo, mijn hartslag, alles staat netjes op Garmin, maar mijn route niet. Ik heb nog een 2de keer proberen synchroniseren, maar dat pakt dus niet. Enfin, geen route dus om te bewaren, maar wél 12 hele kilometers. En die 12 kilometer, die pakt niemand mij meer af!

12km4

Nog 2 weekjes, en dan moet ik er 16 doen. Het plan is dus: volgende week 14, en dan maar gelijk de vuurproef op de trail. Als mensen opbouwen naar een marathon, dan lopen ze toch ook nooit in training de volle marathonafstand? 😉

Enfin, om maar te zeggen: het lopen gaat nog steeds goed. De rug protesteert nu wel een ietsiepietsie, maar nu mag het. Tijdens het lopen geen greintje pijn, ook de scheenbenen hebben zich keurig gedragen, en de lucht was geweldig zuurstofrijk met de fijne regen. Dergelijke loopjes, graag meer van dat, veel meer! Alleen moet ik wél zien dat ik tussendoor even iets drink, of toch bij aankomst. Want onder de douche werd het heel even zwart voor mijn ogen. Reminder dus aan mezelf: drinken Sandra, meer drinken. Water dan toch. 😉

3 gedachten over “12 kilometer in de pocket!

Geef een reactie

