Nailed it!

Bam! Nailed it! Eindelijk!

Waar ik het over heb? Over 25km/u rijden. Dat wou ik al zo lang, maar dat lukte maar niet. Tot vorige week. Toen reed ik de terugrit van het werk naar huis gemiddeld aan 25km/u. Toevalstreffer? Had gekund. Maar blijkbaar toch niet. Want deze week reed ik zowel de heen- als terugrit tegen gemiddeld iets meer dan 25km/u. Eindelijk eindelijk eindelijk! Ik wist dat ik het in de benen had, maar het kwam er alleen niet goed uit.

Nu… ik geef toe dat dit korte ritjes zijn. Ik heb geen idee of ik dit tempo bij langere ritten ook zou kunnen volhouden. Maar daar ga ik aan werken, door te proberen wat langere ritjes aan dit tempo te doen. Hey, het is zomer, het is de perfecte tijd om te fietsen! Ik zou alleen wat meer de daad bij het woord moeten voegen. Want heel dikwijls heb ik ’s avonds onrustige benen, en wil ik wel gaan fietsen, maar is het nét iets teveel gevraagd om die fietsbroek aan te trekken, om die fiets uit de garage te halen, en te gaaaaaan. Maar er is beterschap op komst, want binnen goed 2 weken heb ik vakantie!

Life is good biking t shirtIk ben overigens toch ook wel een soort van strever. Ik reed vorige week weer een paar PR’s, en ik werd ook QOM op een bepaald Strava-segment. Ik weet niet waarom, maar die bekertjes op Strava, dat geeft mij toch altijd een goed gevoel. Voor mij is en blijft het toch wel een teken dat ik goed bezig ben, dat er progressie is.
Maar… die QOM zit mij dwars. Die zit mij heel erg dwars. Want nog diezelfde dag dat ik QOM werd op een bepaald segment, viel er dit bericht in mijn mail:
“Uh oh! P. just stole your QOM! P. just beat your time on Sint-Jannekensstraat Climb by 1s. Got what it takes to reclaim your crown? Good luck and be safe.”
En je snapt het al… ik ga niet gerust zijn voor ik 2s. van mijn tijd heb afgereden en mijn titel heroverd heb! Nee zeker! Het lef, om mij gelijk al dezelfde dag te gaan onttronen! En ik was zo gelukkig met mijn titel! Queen, begot!

Aja, nog iets. Dat fietsen, daar hoorde tot voor kort zadelpijn bij. Awel, dat is mede dankzij de tips die ik her en der kreeg opgelost! En ik ben ook gaan “testzadelen”. Ik mocht van de verkoper in de fietswinkel enkele zadels testen.  3 heb ik er nu getest, en de laatste blijkt de perfecte te zijn. Afgelopen weekend iets meer dan 60 kilometer gereden, en geen greintje pijn (hout vasthouden). Heen en terug van het werk, en alweer geen greintje pijn. Dus dit wordt ‘m! En ik ben content, want dit maakt het fietsen, en dan vooral het gevoel tijdens en na het fietsen op bepaalde plaatsen, toch stukken leuker! Geen zadelpijnstress meer! Alle reden om content te zijn dus! Ik peins dat ik dat op het moment ook ben. Wat het fietsen betreft toch. 😉  En als ik geen nagel in mijn band krijg toch, met dat nailen. 😉

4 gedachten over “Nailed it!

Geef een reactie

