3 jaar geleden

Confrontaties met het verleden. Rare dingen zijn het. Er is een tijd geweest dat ik niet kon terugkijken naar foto’s van mezelf van vroeger. Vroeger als in: met zoveel kilo meer. Te confronterend. In mijn hoofd zag ik er ook helemaal niet zo uit. Terwijl ik nu wel weet dat ik echt een soort van tonnetje was.

Maar tijden veranderen, en ik blijkbaar ook. Want ik kwam net onderstaande foto van mezelf tegen. Ik dacht dat die van zeker 5 jaar terug zou zijn, maar blijkbaar was dit in augustus 2013. Dat is amper 3 jaar terug. In mijn hoofd dacht ik dat ik 3 jaar terug al goed bezig was, maar de foto zegt toch heel duidelijk van niet.
En de foto rechts, dat ben ik nu. Zoek de verschillen. 🙂

1006298_543177595755479_709659586_n

13339722_10209286350212630_6910680658303027934_n

Maar hoe zot is dit zeg! Er stond wel Running Cloud op mijn T-shirt, maar ik dacht in de verste verte nog niet aan runnen. Ik herinner mij dat feestje nog wel ook. Het was al een grote stap om ernaar toe te gaan. De meeste mensen kende ik daar wel, maar er kwamen daar toch ook wat mensen die ik niet kende. Ik was toen heel erg op mezelf nogal.

Dus ja… misschien is het weleens goed dat ik af en toe de mezelf van zoveel jaar terugzie. Om mijn focus te houden, om te weten waar ik het allemaal voor doe. Om te blijven beseffen dat het leven wat ik nu heb, in tegenstelling tot dat van amper 3 jaar terug, zoveel leuker is. En zoveel actiever. Want ik merk zelf de verschillen heel erg goed. Ik had het er afgelopen vrijdag nog met een vriendin over. Het ging over een feestje waar ik niet bij was, en dat zij toen niet zoveel contact met mij hadden. Klopt als een bus. En nu ik die foto’s terugzie, denk ik van: olapola, dit toch écht nooit meer!

3 jaar zeg. Ik zit er zelf van te kijken eigenlijk. Dedju zeg…. de mission is nog niet helemaal accomplished, maar ik zit toch wel heel ferm nog altijd op de goede weg!  Het komt nog weleens helemaal goed met mij. 😉

5 gedachten over “3 jaar geleden

  1. pipsesippi

    Ge ziet er veel serieuzer uit nu :-))) Gelukkig weten we allemaal dat dit niet klopt met de werkelijkheid. Bijna had ik je een bril aangeraden, bijna… ik weet wel beter. Kwestie van de serieux nog wat meer te onderstrepen, je had er wel mee kunnen lachen – zo serieus ben je dus wel – maar dat gaan we dus niet doen. Voorlopig kan je de Jani wat mij betreft uit de kast houden. Supertransformatie!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

