Groen!

Gisteren ben ik nog eens meegereden met de dames op de fiets. Nog eens ja, het was weer even geleden. De reden daarvoor, daar kom ik later nog weleens op terug. Normaal gezien was ik ook niet zinnens om te gaan rijden, maar een mailtje zeggende “ga toch maar fietsen morgen met de groep” trok me over de streep. Nu ja… niet dadelijk, want ik ben natuurlijk nog altijd ik, dus ik ben toch even gaan pruttelen. Dat het zondag ging regenen, en dat dergelijke bevelen eigenlijk omgekeerd werken. Maar bon. Ik zette toch maar mijn wekker vroeg genoeg, en toen die afliep lag ik eigenlijk al een kwartier wakker, want ik had best wel zin om te gaan fietsen!

En hoera! Het was droog buiten. Ook de buienradar voorspelde redelijk droog weer tot ongeveer 11u, dus dat zou goed moeten komen. Ik dus op naar de plaats van afspraak om 9u, en ik kreeg er geen spijt van. Absoluut niet. De tocht was heel erg de moeite waard, eerst langs het water, daarna langs de wijnranken. Vlaams-Brabant, ik wist dat het mooie plekjes had, maar niet dat die  zoooo mooi zijn!  Ik kwam weer op plaatsen waar ik nog nooit geweest was. Prachtige dreven, mooie vergezichten… en ook venijnige stukjes bergop en een lastig stukje niet-voorzien mountainbikeparcours waarop het nogal lastig rijden was met die smalle tubes. Al was rijden een understatement, en was het meer schuiven en modderploeteren. Ja, je moet er wat voor doen, maar je krijgt er toch heel wat voor terug.

Toen we vertrokken bleek dat we met 9 waren. 9, oneven, dus dat kwam nét niet uit om 2 per 2 te rijden. Er zou altijd iemand alleen rijden. Nu… ik vind dat niet erg, alleen rijden, ook niet in groep. Zeker niet in dergelijke mooie omgeving als we nu reden. Ik kan daar echt van genieten, van al dat groen, van al dat moois onderweg. Het geeft mij de gelegenheid om even aan niets te denken, terwijl de kilometers onder mijn trappers voorbijglijden. En voor er iemand medelijden met mij krijgt: ik heb heus niet de volle 70 kilometer alleen gereden. 😉

Gelrode

In ieder geval: ik voel mij bevoorrecht. Bevoorrecht dat ik deel kan en mag uitmaken van zulke leuke fietsersgroep, die ook weten te appreciëren wat ik apprecieer. Idem dito met dat lopen. Ook daar, van hetzelfde. Vorige week hoorde ik het nog bij mijn loopmaatjes, “dat het nu toch zo mooi is in het bos”. En dat is inderdaad zo. Al dat frisse lentegroen, al die mooie bomen, de bloemen in en al uit de knop… supermooi is het!

Het gaat nu zelfs al zo ver, dat er naar het groen gekeken wordt na een concert. Al was dat eerder grappig. Ik had er eigenlijk ook nog nooit op gelet, ondanks mijn prille lentewandelingen in februari. Want ja: wanneer was er een bos ontstaan op dat rond punt midden het kruispunt? Ik had er geen idee van, mijn gezelschap ook niet, maar feit is dat er plots wel een heel bos op dat kruispunt stond. Of tenminste: in het donker leek het op een heel bos. In het daglicht, enkele dagen later, waren het blijkbaar toch maar wat struiken en 2 bomen. Maar sinds die avond rijd ik altijd met de glimlach dat bos rond.

2016-05-02 13.34.06

4 gedachten over “Groen!

  1. pipsesippi

    Groen, het is prima om naar te kijken, doorheen te lopen of te fietsen… zo lang je er maar niet op stemt, want voor je het weet trap je nog zwaarder met zo’n bakfiets. En zeg nu zelf… Het is vrij onnozel om in duur koerskostuum op een bakfiets te zitten.

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Niet alle koerskostuums zijn duur, maar ik geef toe dat de laatste fietsbroek die ik kocht, én de helm, een serieuze hap uit mijn budget waren. Ik vind het al geen zicht om in koerskostuum op mijne gewone velo te zitten, maar soms breekt nood wet. Overigens… zo’n bakfiets, dat is nog zwaarder dan mijn gewone fiets, en nu ik dat carbon gewend ben vrees ik dat ik een goede stofvod ga moeten kopen om het stof van mijn andere fiets te halen tussentijds. 😉

      Like

Geef een reactie

