Zadelpijn

Zadelpijn… ’t is wat! Ik fiets nu toch al enige tijd, en op mijn gewone damesfiets heb ik totaal geen last. Maar de racefiets, dat is toch wel even een ander verhaal. Geen idee overigens waar het aan ligt, maar het moet wél aan iets liggen.

Nu, mijn fiets, daar staat een mannenzadel op. Wel een hip enzo, maar toch… hip wil niet zeggen goed vrees ik. Mijn eerste idee was dus van: ik moet een vrouwenzadel. Ik dus naar de winkel. De fietswinkel, uiteraard. Maar daar hadden ze geen vrouwenracezadel in hun assortiment. Wel een hele resem andere zadels. Maar welk nu gekozen? Wat zou nu het beste zijn? Pfff… ik wou gewoon een zadel, geen keuze uit tig verschillende modellen!  Afhankelijk van hoe lenig je bent, wordt er een ander model aangeraden. Heel bizar vind ik dat. Dus, als je met je handen plat op de grond kan, dan ben je beter met een ander soort zadel dan wanneer je maar tot halverwege je knieën kan met je handen. Ik zat er ergens tussenin. Met de toppen van mijn vingers op de grond, dus het tussenin model zou voor mij wel ok moeten zijn. Gelukkig moest ik nog niet definitief kiezen, want de fietswinkel was zo vrij mij een testzadel te lenen. Een knalgeel. Eentje waar ik een week of 2 mee mag rondbollen. Zodat ik zeker ben dat het ‘past’. Indien niet, dan mag er een ander getest worden.

Maar bon, ik was dan toch in de winkel, en wat kost een damesfietsbroek eigenlijk? En waar ik op moet letten? Eh… ik had de vraag beter niet gesteld, want ik ben dus buitengekomen met een nieuwe fietsbroek. Een Italiaanse. Schoon, daar niet van. Maar ook pokkeduur eigenlijk. Aja, en een nieuwe fietshelm. Want die ene, die stond toch maar wat op mijn hoofd te kwakkelen. Deze heeft ook zijbescherming ofzoiets. Heel belangrijk, mocht ik op mijn hoofd vallen. En hij is ook assorti met mijne velo, ook niet onbelangrijk natuurlijk. Och, en nu ik daar toch was: die buitenband voor mijn achterwiel, was die al binnen? En doe mij ook maar een nieuwe reserve binnenband, want ik ben een paar weken terug plat gereden.

Pfoeh… een lopende rekening is dat, dat fietsen. Maar wél een rekening die loont! Want vandaag reed ik zomaar een nieuwe PR. Een nieuw PR van 24,7km/u. En ja, je voelt me al komen: nu wil ik zo hard die 25km/u halen. Nu bon ja, ik weet dat het relatief is, want ik fietste geen heel uur, maar toch… het is niet dat de puf eruit was na mijn ritje, ik kon best nog wel. En ik heb ergens op een Strava-segment de snelste tijd voor een vrouw ooit gereden, ik ben nog een keertje Queen of Mountain geworden op een brug. Hoera en van die dingen! Het is overigens vree vals dat die ene fietser die mij voorbijging achter een auto reed. Ja hallokes, zo kan ik het ook, in het wiel en uit de wind! Maar verschil moet er zijn zeker?

WrongSaddle-561x421

En wat die zadelpijn betreft: die broek is wel schoon, maar echt helpen deed ze niet.  Toch niet waar ze had moeten helpen. Wat wél een groot verschil is, is het gevoel tussen de benen. Bij de andere fietsbroeken voel ik de zeem zitten, en lijkt het alsof ik met mijn benen in cowboystijl stap. Jiiihaaaaa! Maar bij deze niet. Je voelt die zeem gewoon niet zitten, het lijkt alsof je een gewone broek aan hebt.  Maar ik moet dus dringend dat testzadel op mijn fiets zetten. Jaja, ik weet het… een testzadel liggen hebben en dan nog met het oude zadel rijden. Dat moet dus nog op het to do-lijstje voor vanavond: geel fietszadel op zwart/wit-fiets monteren. ’t Zal schoon zijn. Zeker in combinatie met mijn oranje fietstruitje. Behalve als ik dat blauwe vestje aandoe natuurlijk, daar kan het nog mee accorderen.

Ik wou nu eigenlijk nog iets zeggen, maar ik ben het intussen vergeten. Geen idee meer. Ik zei het al een keer eerder: sporten, dat helpt om je hoofd leeg te maken. Maar zo leeg hoeft het nu ook weer niet, eigenlijk feitelijk. ;

5 gedachten over “Zadelpijn

  1. pipsesippi

    *belt meteen naar de wielerbond*: “Sandra M verdacht van technische doping” 🙂 Het persbericht naar Belga wordt opgesteld as we speak! 😉

    Like

  2. Inge Keersmaekers

    Jij laat mijn dag altijd zo vrolijk starten… dank je wel voor je buitengewone leuke teksten! Veel fietsplezier met je nieuwe helm, fietsbroek, zadel …

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Nailed it! | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

