Sportkleding

 

2 weken terug bestelde ik op 1 of andere website sportkleding. Mooi, functioneel, en vooral: met 50% korting. De levering liet wat op zich wachten. Inderdaad, 2 weken, want vandaag mocht ik eindelijk mijn pakketje gaan ophalen.

Een geweldig mooie koningsblauwe looptrui, en een lichtgroene loopsweater. Daar zou ik de winter wel verder mee doorkomen, redeneerde ik toen. Echter… sinds toen, 2 weken terug, ben ik ook al gaan shoppen in Leuven. Veel gewone kleding bracht ik niet mee. Wél een nieuwe loopbroek.

En eergisteren ging ik – snel snel voor het werk – even naar de Makro, omdat ze alleen daar die Alpenmuesli zonder suiker hebben die ik zo graag eet. Even snel snel. Met toch ook een ommetje langs de schoenen eerst (hey, ik moest nieuwe lederen sneakers, de mijne zijn zowat versleten), en toen zag ik plots weer sportkleding hangen. Geef nu toe, een loopjasje voor 10 euro, komende van 40 euro, dat kan ik toch niet laten hangen? En terwijl ik dan toch bezig was, kocht ik gelijk nog een zwart looptruitje en nog een loopjasje voor mijn man.

Ik was trouwens – was ik al bijna vergeten te vertellen – vorige zaterdag ook nog naar Decathlon geweest. Beetje verplicht, want ik had van de loopvriendjes met mijn verjaardag een sjieke cadeaubon gekregen. En wanneer koop je zo’n bon het beste op? Inderdaad, tijdens de solden! Enfin… 2 T-shirts, een loopbroek en een fluogroen vestje later vulde ik ook nog aan met een pet tegen de regen, en een muts voor wanneer het nog eens zo koud wordt als anderhalve week terug.

Eh… ik heb dus een probleem. Ik ben zo stilaan meer sportkleding aan het bij elkaar krijgen dan gewone kleding. Ik heb dan ook al een heel schap in mijn kast ervoor moeten voorzien, want het ging niet meer in het vakje waar het vroeger in zat. Vreemde dingen zo allemaal.

Nog vreemder is dat daar waar gewone kleding best wat losjes mag zitten, ik dat met sportkleding niet heb. As het ietsje aanspant is het wel ok voor mij. Terwijl… hallo Sandra, het spant wel aahaaan! Dat heb je niet graag! En toch is er iets wat maakt dat ik ze toch wel aantrek, en dat ik het nog makkelijk vind zitten ook. Ik stel mij niet eens de vraag wat een ander ervan vindt, terwijl ik dat met gewone kleding wél constant doe.
Het is natuurlijk ook allemaal kwestie van perceptie… want ja, natuurlijk hoop ik dat ik er als een model uitzie. Maar de realiteit ligt er soms heel ver vanaf! 😀 😀

45c34-how_i_think_i_look-scaled1000

5 gedachten over “Sportkleding

  1. Happy_2.be

    Ik ben ook zot van Alpenmuesli! Vroeger hadden ze drie varianten in de Carrefour van Edegem. Nu enkel die…. zonder suiker. 😉 Hebben ze in de Macro die met stukjes chocolade in? Grtjs, Karin

    Like

Geef een reactie

