We gaan er weer voor!

Voila! 2015 is achter de rug, de feestdagen ook, en mijn weekje vakantie helaas bijna ook. Time flies when you’re having fun!

En fun was het best wel, die week vakantie. Ik heb de fiets herontdekt, en afgelopen week ongeveer 90 kilometer gefietst. Niet op wandeltempo, tenzij dan bij tegenwind (tegenwind zuigt zooo hard!), maar wél op tempo ‘mijn benen voelen dit toch wel heel hard’. Maar de goesting om weer meer te gaan fietsen is er wel. En die goesting die is er zo hard, dat ik er nu toch aan zit te denken om een wat sportievere fiets te kopen. Nu fiets ik met mijn stadsfiets, damesmodelletje, en ik vrees dat ik daar niet meer kan uithalen dan wat ik nu deed. Net geen 22km/u dus.

Maar goed, dat is niet de reden waarom ik deze blog begon. De reden is wél mijn voornemen om vanaf 4 januari, morgen dus, weer helemaal gezond te gaan eten. Niet dat ik het de laatste tijd zo slecht heb gedaan. Na 3 weken feestjes (verjaardag, kerst, nieuwjaar) is mijn gewicht mooi status-quo gebleven. Andere jaren zaten er wel wat kilootjes extra terug aan, dus dit is voor mij pure winst. En het bewijs dat het wel degelijk kan, gewoon mee feesten, eten, drinken, en dat gewicht onder controle houden. Waarschijnlijk heeft mijn sportieve week daar ook aan geholpen, dus eigenlijk is het dubbele winst!

76603989_

Maar vanaf morgen is het dus weer voor echt. Als ik die laatste 20 kilo er ooit nog af wil krijgen, dan zal ik er ook een beetje moeite voor moeten doen. Nu ja, moeite. Ik weet best waar mijn achilleshiel zit, en wat ik moet doen om weer wat kilootjes te verliezen. En vanaf morgen ga ik dat dus ook weer gewoon doen.

En neen, dat doen, dat is niets speciaals. Dat is geen rigoureus dieet, dat zijn geen fancy-drankjes. Maar gewoon weer gezond eten. En dat in combinatie met wat beweging zou het ‘m toch weer moeten doen.
Kortom, ik ben er weer klaar voor. Helemaal. Yes I can, en just do it, en zo vanalles en nog wat. En dat wou ik, voor mezelf, toch even zwart op wit gezegd hebben.

Maar vandaag ga ik, ter afsluiting van de feestperiode, die fles rosé Prosecco die ik van een vriendin kreeg voor mijn verjaardag nog ontkurken. Omdat ook dat kan! Schol!

Geef een reactie

