Verstandig zijn…

Verstandig zijn, wat is dat?

Nu, ik ga het even niet over die andere dingen hebben waarbij ik beter verstandig zou zijn, maar over mijn scheenbenen.

Want ja… sinds begin december – wat zeg ik? Half november eigenlijk al – heb ik nu al last als ik op beton loop. Op gras of op tartan gaat het, maar op beton of andere verharde paden: pijn! Vandaag nog eens geprobeerd, en inderdaad: pijn it is!

En hoe graag ik ook zou willen lopen, hoe graag ik ook die 750 kilometer dit jaar nog zou halen. Mijn verstand zegt mij dat het gewoon beter is van even niet te lopen. Mijn verstand zegt mij dat ik dat rotgevoel aan kant moet zetten, dat dat gewoon… tsja… verstandig zou zijn.

Kweenie. Ik wil niet altijd verstandig zijn. Ik zou soms meer mijn gevoel willen volgen. Maar ja… dat zou dan weer niet verstandig zijn.

Bon, mijn gevoel is dus weer eens in conflict met mijn ratio…. en mijn ratio gaat het dit keer, alweer, halen. Ik loop – even – niet meer. Even als in 1 of 2 weken. 1 of 2 weken verstandig zijn, 1 of 2 weken eens niet lopen. Dat zou mij toch moeten lukken?

Nu alleen maar hopen dat het weer wat meezit. Dat ik dan komend weekend een stuk kan gaan fietsen. Zwemmen… daar durf ik nog niet eens aan te denken, laat staan aan te beginnen. Dat badpak, weetjewel. Dus fietsen. Of wandelen. Als ik écht mag kiezen, dan ga ik toch voor het fietsen. Shit. Nee, niet lopen.

Verstandig zijn… ik zet er nog weleens een boom over op, maar dat verstandig zijn… het is ook niet altijd dat! Hoewel het wel verstandig is… hmpf. Enzo.

3 gedachten over “Verstandig zijn…

  1. pipsesippi

    Ik zou hier een zeer verstandige rationele reactie op willen geven, maar mijn gevoel zegt dat ik dat beter niet doe 🙂 Geniet van de eindejaarsfeesten Sandra!

    Like

  2. Marleen

    Ik zou het toch maar doen, niet lopen voor een tijdje.Om erger te voorkomen.Je moet het zo zien, je mag fietsen, ok niet je favoriet maar je kan en mag, das al veel waard.Ik zit momenteel met een trochanter ontsteking links.Mag ook alleen maar fietsen en ’t kan een jaar aanslepen, zucht.Zwemmen mag ook, tja ik ben bang van nat water (gelukkig alleen maar in een zwembad).We moeten het zo zien, velen kunnen zelfs niet wat wij nog wel allemaal doen.Fijne feesten en eet er niet teveel kilo’s bij !

    Like

    1. Sandra Berichtauteur

      Je hebt helemaal gelijk. Ik ben dan vanochtend maar 8 kilometer gaan stappen. Ook zweten, met dit weer, zeker als je te dik gekleed bent! 😉 Fijne feesten voor jou ook! (die kilo’s heb ik vermoed ik wel onder controle 😉 )

      Like

Geef een reactie

