Wat ik zou willen…

Weet je wat ik eigenlijk zou willen? Niet wensen, er zijn veel belangrijkere dingen om te wensen. Maar toch… willen. En ook heel graag zou willen. Ik zou zo graag willen dat dat lopen een vanzelfsprekendheid zou zijn. Dat ik gewoon mijn loopsloefkes aan te trekken heb, en kan gaan! Maar neen. Zo werkt dat blijkbaar niet. Toch niet voor mij.

Ik heb de hele dag tegen dat rotgevoel zitten vechten, maar nu, nu de dag er écht bijna opzit en ik dus écht niet heb kunnen lopen, nu is het mij toch net iets teveel. Vandaag is het namelijk net 1 jaar geleden dat ik een punt zette achter mijn lange schema. Een schema waar ik goed 5 maanden over deed. Een schema, waar ik ook een jaar voorbereiding voor nodig had. Een schema dat ik vorig jaar, deze dag, afrondde met 30 volledige minuten lopen. Voor het eerst in mijn leven liep ik een heel half uur! Mijlpaal!

En ja, dat wou ik vieren! Met een loopje. Uiteraard ja! Maar dat was tegen mijn gilet. Want ergens vorige week gingen mijn scheenbenen weer lastig doen. Lastig als in: pijn veroorzaken tijdens het lopen. En pijn is nooit goed vrees ik.
Donderdag dacht ik nog dat het iets tijdelijk was. Zaterdag bleek wel dat mijn scheenbenen zich niet zomaar gewonnen zouden geven. Ja, ik heb 8 kilometer gedaan, maar in zoveel stukken en brokken, dat het niet eens de naam ‘loopje’ waardig is.

Dus ja… dat jubileumloopje waar ik zo op gebrand was vandaag, dat halfuurtje om te vieren dat ik nu exact een jaar een half uur kan lopen aan 1 stuk, dat kon dus niet. Want met scheenbenen, daar let je beter mee op. En dus was rust aangewezen. Rust, en ijs leggen. Dat ijs tot daaraan toe, maar die rust… blegh! Ik heb er echt waar serieus de pest over in! Ik ben zo teleurgesteld in mezelf.

Want waarom, na al die maanden pijnloos lopen, heb ik nu weer ineens pijn? Neen…  aan de hakken ligt het niet meer, ik ga weer plat door het leven. Allez bon ja… op platte schoenen dan toch. Dus buiten dat ik donderdag wat te snel gelopen heb, wat te snel gestart ben, zou ik geen andere oorzaak kunnen aanwijzen. Maar ik heb er wel serieus de pest over in. Volgende week zou ik ook 5 kilometer lopen in een jogging voor het goede doel, in Kampenhout. Een jogging die ik vorig jaar nog niet aandurfde. Dit jaar wel.

Maar ja… die scheenbenen… hmpf…. ik zou er wat krachttermen tegenaan kunnen gooien, maar het gaat mij natuurlijk geen kilometer verder helpen. Hopen dan maar voor het beste, hopen dat ik geen weken aan de kant zit, hopen dat ik gewoon kan doorlopen. Pijnvrij vanaf nu graag weer. Astublief. Dankuwel. Ik vroeg het toch schoon? Liefste scheenbenen? Pretty please??

 

3 gedachten over “Wat ik zou willen…

  1. Patrick Vansteenkiste

    Wens je een heel snel herstel toe, Sandra. Ik weet hoe het aanvoelt om niet te kunnen lopen wanneer je dat wilt. Ondertussen al zelf sinds juni dit jaar op de sukkel en na vier verschillende dokters, scans en echo’s, maandenlange kiné en osteopathie is hun beste raad: zoek u een andere sport want lopen zal waarschijnlijk nooit meer kunnen.
    Dus heel voorzichtig zijn met je blessure, goed laten genezen en rustig aan weer beginnen. Veel succes.

    Liked by 1 persoon

    1. Sandra Berichtauteur

      Merci Patrick. Ik weet (uiteraard) dat het voor mensen die totaal niet meer mogen lopen stukken erger is. Ik hoop toch voor jou dat het nog opgelost geraakt, dat je toch weer terug mag lopen. In ieder geval: ik ben aan het ijs nu, en aan de zalf. En aan de rust. Morgen training, maar ik denk dat dat heel erg rustig aan zal zijn. Geen interval in ieder geval. Het zal heeeeeel traag lopen worden, en dan merk ik het vanzelf wel denk ik (vrees ik 😉 ) of ik meer rust moet nemen of dat het weer ok is. Ik hoop in ieder geval toch zondag nog te kunnen lopen. Mijn jaartarget van 750 kilometer is er in ieder geval aan voor de moeite 😦

      Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Ik won een T-shirt en liep een jogging | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

