I wish…

Wensen, laat het mij daar nog eens over hebben. Wensen, van die dingen die totaal niet rationeel zijn, die totaal niet kunnen, die onmogelijk zijn. Dat weet ik.
Maar heel soms, heel af en toe, zet ik mijn rationele kant af. En dan neemt een andere kant het van mij over. Een andere kant die ik maar af en toe toelaat. Want mijn rationaliteit, dat is mijn houvast. Een houvast waarvan ik weet wat ik eraan heb.

Maar toch vergeet zelfs ik af en toe die rationele kant even, en doe ik tegen beter weten in een wens bij elke vallende ster die ik zie
Ik heb toen, op die prachtige zomeravond, heel veel keren dezelfde wens gewoon opnieuw gedaan. En ja, ik weet dat dat bijgeloof is. En dat bijgeloof niet echt is. Ik weet echt wel dat wensen niet kunnen uitkomen door vallende sterren. Dat zegt mijn verstand, achteraf dan, en mijn verstand heeft (bijna) altijd gelijk.

Maar ja, soms, heel soms, ben ik dus toch net een klein meisje dat heel naïef toch wil geloven dat het kan.  En daarom kan het dus wel. Want die ene wens… die lijkt stilaan uit te komen. Die ene wens, die ik die persoon zo heel erg gunde, die komt gewoon heel erg in orde.

En dat komt waarschijnlijk en heel zeker niet door mijn wens, zegt mijn verstand. Maar heel diep binnenin zit toch ook nog dat kleine meisje, dat onschuldig en naïef gelooft dat alles wat ze wenst, kan uitkomen.

Dus ja… wanneer passeren we nog eens een vlucht meteorieten? Ik wil hoognodig nog een paar wensen doen eigenlijk! 🙂

I wish I was a messenger and all the news was good
….
I wish…
I wish…
(c) Pearl Jam – Wishlist

Geef een reactie

