Word Fit, fase 1 afgerond

Fase 1 in mijn Word Fit-programma is afgelopen. En het was toch best wel confronterend. Want hoewel ik dacht dat ik het best wel goed deed, kwam ik er al schrijvende achter dat ik toch heel veel dingen eet en/of drink die niet echt supergezond te noemen zijn.

Dat was al de confrontatie met mezelf. Daarna ging de Word Fit-coach ook nog een blik werpen op al wat ik gedurende 10 dagen genoteerd had. Zijn conclusies in het algemeen:

  • meer afwisseling, bijvoorbeeld bij het ontbijt, maar ook in mijn fruitkeuze
  • brood bij het slaatje ’s middags beperken – niet elke dag, maar bijvoorbeeld 2 keer per week
  • Koffie beperken
  • aardappelen geen 2 keer per dag eten
  • alcohol minderen
  • chips/zoute stokjes kunnen best ook minder

Genoeg punten om mee aan de slag te gaan dus. Het goede nieuws is: het moet niet allemaal tegelijkertijd, en het is logisch dat het niet allemaal dadelijk helemaal ok zal zijn.

Maar dit opende toch wel mijn ogen. OK, de koffie en de alcohol, dat wist ik, dat dat werkpuntjes zouden zijn. Vanaf morgen is het dan ook (weer) gedaan met dat glaasje wijn ’s avonds in de zetel. En daaraan gekoppeld met de chips of de zoute stokjes. Ik weet dat als ik thee drink, ik de drang niet heb om chips te knabbelen. Dus dat zou al moeten helpen. De theepot staat dus al klaar voor morgenavond!

Die aardappelen en dat brood, dat was wel een eye-opener. Want ja, ik schep soms wat aardappeltjes bij mijn sla ’s middags. En dan eet ik ook ’s avonds nog eens mee met het gezin aardappelen. Of puree. Ofzoiets. Trop is teveel, ook VDB wist het al! En dat stukje brood uit goesting… gewoon niet langs de schalen gaan waar die liggen, dan neem ik dat ook niet bij mijn lunch.

Dan het fruit: ik grijp heel dikwijls naar een appel. Een appel, omdat ik dat graag eet, maar ook omdat dat voor mij het makkelijkste fruit is wat er is. Ik ga dat dus proberen te variëren. Morgen dus eerst maar eens wat ander fruit kopen (mijn appelen moesten eerst op 😉 ) en dan gaan variëren.

Vanaf morgen ga ik daar allemaal bewust tijd voor nemen. Tijd om te beseffen wat ik eet, tijd om te eten, tijd om er allemaal bewust mee om te gaan.

Waarschijnlijk zal de ene dag al wat beter gaan dan de andere dag, maar op termijn komt het vast wel goed! Op naar Fase 2 nu! 🙂

9 gedachten over “Word Fit, fase 1 afgerond

  1. pipsesippi

    Bananen, bananen zijn veel eetvriendelijker dan appels… Ik lust geen appels, wel alles waar appel inzit, maar het ding zelf niet. Perzik is dan weer eetonvriendelijk, dan moet je daarna douchen.

    Like

      1. pipsesippi

        Er zijn te veel eetonvriendelijke fruitsoorten… Neem nu druiven, bij mij moeten die pitjes eruit, da’s een heel gepeuter en die pitloze versies smaken naar niks. En trouwens ik wil u dat zien doen, zo’n perzik proper eten 🙂

        Like

      2. pipsesippi

        Allez, Sandra, een wedstrijdje afsluiten van waar ge op voorhand al weet dat ge gaat winnen…. 🙂

        Like

  2. Marleen

    Gelukkig bestaat deze blog…En de commentaar van pipsesippi…En die profielfoto jawadde, zeker
    met de feestjurk aan en op het feest laatst.Madam zwiert zich nogal(vriendelijk bedoeld hé Sandra).Fijne week iedereen en niet teveel vieze goestingen of hoe moet ik dat noemen.

    Like

Geef een reactie

