Keep on running!

Goh… ik wil maar efkes zeggen: ik heb vriendjes die goud waard zijn!

Daarstraks belde ik even met een vriend, en al snel ging het over lopen. En dat ik momenteel meer loop dan hij zelf doet. Niet dat ik mij veel illusies maak, binnen de kortste keren loopt hij mij weer gewoon naar huis. Wat hij toen zei, ga ik denk ik nooit meer vergeten. Hij, een doorwinterde loper, hij loopt al zowat heel zijn leven. Hij heeft mij zien sukkelen met mijn schema, hij bleef mij moed inspreken. En dat doet hij nog steeds. Want ik was, hoewel ik er wel trots op ben, mijn 8 kilometer-loopje aan het minimaliseren. Mjah… tegenover een marathon is 8 kilometer natuurlijk 3 keer niets. Hij vond dat niet. Ik mag dat niet doen, dat minimaliseren. Want ik mag zeker niet vergeten vanwaar ik kom. En wat ik nu kan. En dat dat wat ik nu kan, blijkbaar nog steeds voor verbetering vatbaar is. En dat ik die 8 kilometer inderdaad misschien maar op 1u10′ loop, maar dat dat nog steeds meer is dan wanneer ik niet zou lopen. En dat ik toch maar dat doe waar heel veel mensen van dromen.

En dedju: ja, hij heeft gelijk! Overschot van gelijk!

Want vorig jaar bijvoorbeeld, deze tijd. Toen zat ik nog te sukkelen met mijn Start to Run-schema… en neem dat sukkelen maar letterijk. Ik heb mezelf toen moreel verplicht elke training op Facebook te posten, om mezelf te motiveren. En vorig jaar, op deze dag staat er: “Hoera! 7×4′ check! En content.”
Die 7×4 minuten, daar heb ik 2 weken over gedaan! TWEE weken! Maar uiteindelijk lukte het!

Het jaar daarvoor sukkelde ik nog met een scheenbeenvliesontsteking. En alle jaren daarvoor, deed ik zelfs gewoon niets… maar dat verhaal staat hier al ergens.

Daarbovenop stond er in de “Keep on Running“-groep op Facebook vandaag het volgende te lezen:

Jimmy De Smet

Mag ik even iets aanhalen … voor zij opkijken naar de prestaties van een ander .. voor zij die al die vele kilometers zien voorbij komen. Voor zij die hun eigen doel met lede ogen aankijken.

Iedere loper hier begint op dezelfde manier … met de eerste kilometer.
Het maakt niet uit of je die eerste kilometer hebt gelopen in je jeugd, of dat je hem hebt gisteren pas hebt gelopen.

Weet dat jou huidige prestatie, hoe klein dan ook … iemand anders zijn doel kan zijn … iemand die ook nog met een bang hartje zijn eerste kilometer begint … iemand die uitkijkt naar zijn eerste wedstrijd .. iemand die ooit ook eens een super prestatie wil neerzetten.

Onderschat NOOIT jezelf ! De kracht die jullie allemaal bezitten, is niet omzetbaar in kilometers .. maar in bloed, zweet en tranen .. en dat geldt voor IEDEREEN … zowel de kleine start-to-runner in zijn eerste poging, als de marathonloper, die zijn tijd weer eens wat scherper wil zetten.

bedankt voor het lezen .. peace out !

Echt waar! Lopen, tot de juiste proporties herleid! Elke loper evenwaardig, iedereen doet wat hij of zij kan, naar eigen vermogen.

Ik ga echt met een geweldig goed gevoel het weekend uit. Daarom, heren:  you both just made my day!! Keep on running, inderdaad!

2 gedachten over “Keep on running!

Geef een reactie

