Schoenen

Geprekken met collega’s… het is soms wat! Echt waar!

Vandaag ging het over schoenen. Niet over schoenen an sich, wel over schoenen meenemen op vakantie. Nu, ik ben daar nogal pragmatisch in: 1 paar om te stappen, 1 paar om te joggen, 1 paar sletskes, en 1 paar ‘eet’schoenen. Zoiets ongeveer. Afhankelijk ook van het soort van vakantie. Maar een strandvakantie doe ik sowieso niet, en met sandalen kan ik niet stappen.

Maar wat ik nu vandaag toch allemaal hoorde… echt waar! Ik wist dat vrouwen gecompliceerd waren, maar zoooo gecompliceerd? Of ben ik gewoon te simpel? Is dat het?

Om maar een voorbeeld te geven: een collega heeft schoenen klaargezet om 3 weken te overbruggen. 1 paar stapschoenen, 2 paar sneakers, 2 paar platte sandalen, 1 paar watersandalen, 3 paar teenslippers, 1 paar hoge sandalen en 1 paar lage ‘eet’schoenen. En misschien ook nog een paar warmere schoenen, want je weet maar nooit. 10 paar schoenen. Astemblief!

En als ik dit er al over vond, dan hadden we de handtassen nog niet gehad. Want ja.. eentje voor onderweg, eentje voor in de stad, eentje voor in het bos, eentje om te gaan eten…

En dan is dit nog geen vakantie in een ‘resort’. Neen, gelukkig niet, want daar zou je voor elke avond een ander paar schoenen moeten hebben. Want daar wordt naar gekeken in dergelijke vakantieoorden.

Serieus. Ben ik nu écht zo simpel? Ik neem op vakantie 1 handtas mee, eventueel nog een rugzakje (afhankelijk van het soort vakantie), en dat moet dan maar voor alle gelegenheden voldoen. Momenteel loop ik zelfs nog altijd rond met dezelfde handtas waarmee ik afgelopen zomer gaan festivallen ben. Ik ben ook gewoon te lui eigenlijk, om al die spullen over te laden in een andere handtas. Want dan vergeet ik vast dingen in de ene handtas die in de andere al zouden moeten zitten.

Ik zei het al een keer eerder. Ik mis ergens een vrouwelijk ‘gen’ denk ik. Want ik hoor soms dingen ‘op den bureau’ waarvan ik denk: écht??? Nu… ik denk dat niet alleen, ik zeg dat ook gewoon. Mijn collega’s kennen mij intussen dan ook al. En dan is het hek natuurlijk van de dam.

Maar ik ben nog niet helemaal een verloren zaak! En daar had ik dan nog een man voor nodig om dat te zien. Want alleen al op ‘den bureau’ droeg ik vandaag 2 paar verschillende schoenen. En in totaal heb ik vandaag 5 (vijf!) paar schoenen aangehad! Een paar ballerina’s om te vertrekken, om deze op het werk te verwisselen met de schoenen voor het feest van zaterdag om verder in te lopen. Daarna weer terug de ballerina’s (waar ik overigens meer zere voeten in had dan in de schoenen met hak), en daarna mijn sportschoenen (I’m jogging, weetunogwel). Na het douchen trok ik mijn vertrouwde All Stars weer aan, en nu thuis… inderdaad… mijn sletsen. Vijf paar zeg, op 1 dag! Ik wed dat geen enkele collega mij dat vandaag nadoet! 😉

(En vanaf zondag schakel ik trouwens weer gewoon lekker makkelijk terug over op mijn sneakers 😉 )

5 gedachten over “Schoenen

  1. Patrick Vansteenkiste

    Vrouwen kunnen ook gewoon ongecompliceerd gecompliceerd zijn. Ik herinner mijn eerste vakantie met mijn vrouw. Slechts twee paar schoenen mee (waarvan dan nog één aan haar voeten) 😀
    Maar na de eerste dag wist het al: schat, we moeten absoluut nog gaan winkelen want de schoenen die ik bij heb, passen niet bij mijn jurk vanavond.
    Mijn vrouw had vijf paar schoenen bij toen we naar huis gingen (oh ja, die die ze droeg niet meegerekend) … en zo gaat het jaar na jaar opnieuw 😀
    Maar ik zeg er niets over … ik blijf glimlachen … zo heb ik toch altijd een mooie vakantie 😉

    Like

  2. pipsesippi

    Ik vind dat luchtvaartmaatschappijen e.d. een geste mogen doen, uw schoenen gratis mee in een extra koffer. Mijn excuus is een aangeboren fundamentele angst om niet de juiste schoenen bij te hebben 🙂 Oh ja en natuurlijk moet er nog gewinkeld worden ook, ge zult maar spijt krijgen van die schone enkellaarsjes niet te kopen in pakweg Lissabon. Ik versta uw collega’s Sandra, ik versta ze.

    Like

  3. tanjaslagter

    Leuk, herkenbaar! Ik mis denk ik ook wat vrouwelijke genen. Ik neem op vakantie maar drie paar mee: hardloopschoenen, bergschoenen (voor de wandelingen in de bergen) en gemakkelijke schoenen (voor alle andere momenten)…
    En handtassen… Ik heb er één, die ik het liefst thuis laat.

    Like

  4. Anita

    Ook hier mis ik een paar van die vrouwelijke genen, ik denk zelfs dat ik maar 10 paar schoenen heb! Op vakantie gaan er sandalen en gesloten schoenen mee, sletsen en crocks, nu ja wij zitten op camping meestal dus daar wordt er niet zo naar gekeken. Had amper kleren aan deze keer omdat het zo warm was (wel bikini natuurlijk 😉 ). En handtassen, ik heb er 2 een klein en een groot (voor werk en met kindjes weg te gaan) en een buideltasje voor op vakantie 😉

    Like

Geef een reactie

