Een jurk!

Dit is zooo raar! Ik heb voor de eerste keer sinds ongeveer 30 jaar, het kan ook 35 jaar zijn, een jurk aan. En ik weet het niet zo goed… het zit raar, het voelt zo anders, ik ben er helemaal onzeker erdoor.

De jurk zelf hangt al een 2-tal maanden in de kast. Soort cadeautje van de werkgever:  we kregen er een mooie korting op. En ja, ik wou er absoluut eens eentje kopen. Alleen… een 2-tal maanden geleden ging ze nog niet helemaal dicht (story of my life lijkt het wel 😉 ), maar kocht ik het toch. Voor de prijs moest ik het niet laten, en ik was ervan overtuigd dat ik er wel in zou krimpen. Nu… ik kan er al wel een tijdje in, ik paste het 3 weken terug al. Maar toen durfde ik niet goed.

Vandaag durf ik nog steeds niet goed. Maar ja… we gaan naar een tuinfeest, het is warm buiten. Een beter moment komt er dus gewoon niet! En gezien volgende zomer deze jurk sowieso te groot zal zijn, moet ik ze nu echt wel een keer aan.
Komt nog bij dat binnen 2 weken mijn broertje huwt. Daarvoor heb ik die mooie feestjurk al klaar hangen. Die jurk past nu ook, maar ik heb blijkbaar toch wat gewenning nodig aan dat jurkjes-gevoel.

Redenen genoeg dus om vandaag die zalmroze jurk toch maar uit de kast te halen. Maar de twijfels blijven. Spant dit niet te veel? Valt mijn buik niet te erg op? Zie je niet dat ik er een ‘short’ onder draag? (een short ja, want anders heb ik straks brandwonden tussen mijn benen van de wrijving).
Volgens mijn dochter en mijn man kan het best. Dus ja…

Ik in een jurk. Een zalmroze. Dat we dat nog mogen meemaken! 😀

6 gedachten over “Een jurk!

  1. Yasmine

    Wat super dat je in die jurk past, al ken ik wel de strijd tussen een jurk passen en ze daadwerkelijk buitenshuis durven dragen! Ik kom nog steeds niet verder dan een jurk dragen in de winter met een panty onder. Geniet ervan!!

    Like

  2. pipsesippi

    Formitastisch! Doen!!! Nu zit in mijn kleurenspectrum niet meteen de kleur zalmroze, neen, ik beperk mij nog steeds tot zwart en 50 shades of grey…. maar chapeau! Doen! Dragen! En zal ik eens iets verklappen… ik heb een collega die “in haar tijd” best een bekend fotomodel was, ze ziet er nu nog steeds uit als pakweg een Kate Moss op een goeie dag en ze draagt… jawel !!!!… figuurcorrigerend ondergoed van Trinny en Susannah (schrijf ik dat goed?) daar zweert ze bij. Ik heb dat één keer geprobeerd, het voelde alsof ik een soort van maliënkolder aan mijn gat droeg, niks voor mij dus. Maar allez, I support you, zelf denk ik bij de blik in de spiegel: je hebt grotere problemen dan de omvang van je gat, dat komt dus later wel. Maar doen, dragen!!! En shake that ass baby!!!!

    Like

Geef een reactie

