Renovatiewerken

Het leek een goed idee, dat verven van de slaapkamer tijdens mijn laatste week vakantie. Ja ok, daarvoor moest eerst het behangpapier van de muur, maar onze slaapkamer is niet megagroot, dus dat zou een pies of keek zijn, toch? Ik zou dan in de voormiddag stevig doorwerken, en dan in de namiddag een fietstochtje doen, ofzoiets. Of misschien wel een beetje verder lezen in mijn boek dat nog altijd niet uit is. Zei ik al dat sinds ik actiever leef, ik veel minder lees? Ik heb gewoon geen tijd! Ik moet fietsen, of lopen, of ergens zijn. Time baby, give me time!

In ieder geval: net zoals met dat afvallen, was ook hier de theorie veel mooier dan de praktijk. Ik ben vandaag nu goed 2u bezig, en ik heb 1 muur gedaan. Een muur van ongeveer 1 meter breed, tot op 1m70 hoogte. Damn. Waarom wilden wij ‘toen’ dat vinylpapier eigenlijk? Dus ja… daar gaat mijn fietstochtje.
Ik kan het ook niet laten staan, want het papier moet er echt vandaag allemaal af. Voor morgen heb ik papa-lief gemobiliseerd, die het vliesbehang er dan tegen komt plakken. En dan ga ik die kamer op woensdag en donderdag nog wel even verven..
Even verven. Uhu, jaja… u voelt hem ook al komen zeker? Ik vrees inderdaad dat ik er wat langer voor zal nodig hebben. Op zich niet zo’n probleem, ware het niet dat op donderdagavond de kids terugkomen van scoutskamp. Kids, die na 10 dagen op een campingbed waarschijnlijk heel blij gaan zijn dat ze hun bed weer eens zien. Alleen liggen die bedden nu dus vol, met onze kleren, met badhanddoeken, met vanalles, quoi. Daar kan gewoon geen tiener meer bij! 😀

uitstelgedrag

Ik weet trouwens ook niet waarom ik dat hier nu zit te typen. Ik zou beter voort doen. Ik weet het, ik weet het. Maar ik had een onbedwingbare neiging om te typen. En dus typ ik. Procastrinatie, ik weet er alles van. Ik kan dat dan ook supergoed! Maar dadelijk, als mijn koffietje op is, dan vlieg ik er écht terug in.  Nog 2 slokken. 3, als ik kleine teugjes neem. Enfin… niks aan te doen, ik moet weer aan de slag! Voor echt… nu. Toch?

5 gedachten over “Renovatiewerken

  1. K.To

    succes!! Kleine tip: een stoomreiniger werkt prima om papier af te weken en een combo spons+steekmes is je beste vriend voor die kleine-ambetante-stukskes-behang-die-AAARCH-maar-niet-willen-lossen.

    Like

  2. pipsesippi

    Yep… wij hebben ook zo’n stoomdinges. En ik heb ook een behangpapa 🙂
    Moest ge ’t nog vandoen hebben, wij hebben het de eerste tijd niet nodig. (zie blog)

    Like

  3. Pingback: Renovatiewerken, het vervolg | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

