Afvallen in de zomer: theorie en praktijk

Vakantie en zomer enzo, het is toch allemaal niet zo gemakkelijk.

Het plan was nochtans duidelijk:
– 2 maanden naar de Weight Watchers-cursus gaan met het zomercombipas-aanbod
– alle dagen ‘iets’ doen van sport: of lopen, of fietsen, of core-stability
– opletten met de weekends

Dat was de theorie. De praktijk… valt toch weer lichtjes anders uit. Doemme hé!

Want ja, weekends, dat blijft toch moeilijk. Daar waar het mij vorige week perfect lukte om lichter uit het weekend te komen, was het dit weekend om zeep. Al die verjaardagen hier ook! 2 kindertjes én manlief die alle drie in een tijdspanne van ongeveer 3 weken jarig zijn. Dat hadden we zoveel jaar terug veel beter moeten plannen! 😉
Want ja, jarigen in de zomer, dat vraagt om barbecues, dat vraagt om cavaatjes, dat vraagt om wijntjes, dat vraagt om dessertjes, dat vraagt om van alles dat eigenlijk niet mag. Of wel mag, maar met mate. Neeje, niet met maten, want die doen net alles om zeep! Ha!
Ik weet natuurlijk ook dat ik een glaasje cava mag, én een glaasje wijn. Eentje dan, van elk. En dat ik niet teveel aan de aperitiefhapjes moet zitten, dat ook. En waarom is brood met lookboter eigenlijk zo lekker? Het zou verboden moeten worden! En een dessert… och ja, waarom ook niet? (doh! Waarom wél eigenlijk? )
Dus ja, weer een gevalletje van eigen schuld dikke bult dat de weegschaal vanochtend heel hard ‘auwwwww’ riep!

En vanavond is het weer Weight Watchers-cursus. De laatste keer dat ik geweest ben was 6 juli. Zucht en dubbelzucht. Ik zou elke week gaan tijdens de zomer. En toen kwam er iets tussen. Deze keer, en gene keer, en vorige week ook weer. Maar voor vandaag zijn er in ieder geval geen excuses! Of tenminste, die waren er wel, maar ik heb ze afgewimpeld. Neen, we gaan niet feesten hier of daar, ik rijd naar de cursus. Mijn WW-mapje ligt al klaar, en ik ga met mijn velooken naar daar. Dubbele winst! Het is van hieruit goed 12 kilometer enkel naar de cursus. 2 keer 40 minuutjes fietsen dus, daarmee haal ik voor vandaag ook mijn sportquotum. En misschien zweet ik er zo onderweg nog wel een honderd gram af. Jaja, ik weet het, dat is dan vocht, maar hey… eraf is eraf! Nee zeker! Doet mij er trouwens ook aan denken dat ik een droge T-shirt moet meenemen, want dat vocht zit natuurlijk daarin, en dan weegt het weer mee door! Ha!

Dat sporten trouwens, nog zoiets! Ok, ik mag nu wel terug lopen, en dat doe ik ook. 2 keer heb ik vorige week gelopen, en daar heb ik echt van genoten! Vandaag stond er ook een loopje op het programma, maar gezien de temperaturen stel ik het maar uit tot morgen. Uitstel gaat geen afstel zijn, ik heb er veel te veel deugd van. Dat ik dat nog ooit eens zou zeggen!
Maar bon ja, mijn andere objectieven, dat werken aan die sixpack enzo… (Jaja, ik weet het, overdrijven kan ik als de beste 😉 ) dat lukt nog niet zo goed. Dus ja, die core-stability.. .ik doe het wel, 1 keer per week zo ongeveer. Maar 1 keer per week is lang niet genoeg. Dus voor deze week staat er toch al minstens 2 keer ‘oefeningen doen’ op het programma.
Woensdag moeten we dan nog een keer uit eten (verjaardagen, verjaardagen), maar ik heb mijn man zover gekregen om met de fiets te gaan. 25 kilometer heen, dan mosselen eten, en dan 25 kilometer terug. Dus tot donderdag zit het in ieder geval al snor!

Ik voel het, het gaat goedkomen! Tegen het einde van de vakantie heb ik zoals gepland hopelijk dat nieuwe cijfertje vooraan op de weegschaal, een cijfertje wat ik al zo ongeveer een jaar of 20 niet meer gezien heb. Enneh… om af te sluiten, voor diegenen die het gevolgd hebben: het duurde even, maar het is gelukt! Dat kleedje dat ik kocht tegen de trouw van mijn broertje, dat past! Ha!
Alleen moet ik nu misschien wel opletten dat het tegen binnen 4 weken niet te groot is. 😉

6 gedachten over “Afvallen in de zomer: theorie en praktijk

  1. gezond5

    wauw zoveel fietsen dat komt zeker goed!super dat het kleedje voor de trouw past en als het te groot is dan laat je het toch gewoon wat inleggen!veel succes deze avond in de cursus!

    Like

  2. Anita

    haha Sandra, die droge t-shirt, hylarisch, maar zal misschien iets schillen ja! En jeuj joepie eindelijk toch in dat kleedje, super seg! Dus idd niet te hard aan dat six pack werken!

    Like

  3. Marianne Vanden Eynde

    Wat kan jij dat toch allemaal goed analyseren en plannen, daar ligt een stukje van je kracht, daar en in je uithoudingsvermogen, ook al gaat het hier en daar eens een keer fout, je weet de situatie telkens weer te keren, super gewoon ! En dat kleedje, zie je wel dat je erin past, verpats die grotere maat maar aan iemand anders 🙂

    Like

  4. Pingback: Schilderen | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

