Vroeger bestaat niet meer

Het blijft toch zo bizar, dat minder wegen. Echt waar. Ik denk niet dat ik aan iemand die altijd slank geweest is kan beschrijven hoe ik mij nu voel.

Gisteren gingen we, voor de 18de verjaardag van de zoon, uit eten. Zonder stress. Ik ging gewoon lekker uit eten, en niemand zou mij raar aankijken… en inderdaad. Vroeger dacht ik altijd dat anderen zouden denken “wat komt die dikke hier doen, die moet toch niet meer eten?”
Ik pas zelfs op/in een terrasstoel met leuningen. Het is weleens anders geweest. Alleen al de sensatie van zo’n stoel te zien staan, weten dat je daarop moet gaan zitten, en beseffen dat dat ook gewoon kan… dat gevoel, dat is echt niet te beschrijven. Alsof ik nooit anders gedaan heb: stoel achteruit zetten, erop gaan zitten, en bijschuiven. Woohoow! Ik heb zelfs nog plaats over! 😉

En ja, verstandige keuzes maken op restaurant, dat ook. Hoewel ja… dat dessert was niet zo lijnvriendelijk, en de wijn vast ook niet. Maar heeee… de zoon wordt niet elk jaar 18!WIN_20150717_210636

Overigens, van de zoon gesproken. Die herontdekte zijn Nintendo DS, en had die mee. Met die Nintendo had hij vroeger weleens wat foto’s genomen, en plots was hij daar met zijn foto’s: “mama, kijk eens hier, wat een verschil met nu hé!”
En ja, inderdaad… wat een verschil met nu! Die persoon op die foto’s van toen, die bestaat niet meer. Echt niet! Ik kon toen ook niet kijken naar de foto’s toen, en stopte ze het liefst heel ver en heel diep weg. Maar sommige zaken zijn niet weg te stoppen en duiken dan blijkbaar toch weer op. Maar ik ben eigenlijk heel erg blij dat ook mijn kinderen merken dat ik veranderd ben, dat ik iemand anders ben.

Daarom had ik gisteren ook zoiets van: laat maar komen. Dus ja, we hebben van selfie-time gedaan (de dochter is nogal into selfies), en serieus: ik ben er tevreden mee. Tevreden met hoe ik er momenteel uitzie, tevreden met wie ik momenteel ben. Ook op de foto die mijn man nam. Ik ben daarnet eens stiekem gaan kijken in zijn gsm, want hij had – inderdaad ook stiekem, maar ik had het toch gezien – een foto genomen. En serieus… die vrouw die ik op die foto zie, daar kan ik mij écht mee verzoenen! Dat ben ik!

En dat is inderdaad weleens heeeeeeeeeeeeeeeel anders geweest! 🙂

6 gedachten over “Vroeger bestaat niet meer

  1. gezond5

    Heel mooi!je straalt gewoon en dochter ook!hoe kan het ook anders met zo een lieve en sterke mama die er alles aan doet om gezond te zijn!echt waar Petje af!

    Like

  2. pipsesippi

    Ge hebt er altijd al mogen zijn, maar dat ge er nu ook nog content mee zijt is super. Knap gedaan en vooral volgehouden, vergt karakter!!!

    Like

Geef een reactie

