Sandalen

Zomer! Zon! Licht! Warmte!

Hoera! 3- of 4-werf hoera! Eindelijk gedaan met sokken in schoenen, geen koude voeten meer! Nog meer hoera! Sandalen uit de kast! Nog meer meer hoera!

En o ja, had ik niet nog zo’n paar sandalen met riempjes rond de enkels? Van die riempjes die ik niet zo goed vast kreeg omdat ik er *schaam schaam* niet zo goed aan kon, aan mijn enkels? Uhu ja… bukken is in een niet eens zo ver verleden nogal lastig geweest, met die buik ertussen. Maar ja… ik wou die sandalen, dus ik kocht die sandalen. Dat de riempjes niet rond mijn enkel gingen was niet zo erg, een maatje groter was wel zo handig. De sandalen waren toch gevuld.
Maar ja… de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ze dus niet veel gedragen heb. Wegens bovenstaande niet-goed-vastkrijgen-reden.

Nu, 30 kg lichter en een pak fitter – plat met mijn handen op de grond terwijl mijn knieën gestrekt blijven? No problemo! Dat doe ik toch even? – haalde ik mijn sandalen terug uit de doos. Ik vind ze nog altijd mooi trouwens.
Maar… het viel tegen. Nu ja, het viel niet echt tegen, maar het viel dan ook weer niet mee. Ja, ik kan ze aan. Ja, ik kan ze probleemloos vastgespen. Je enkel zien hélpt ook echt wel. Met 2 handen aan je enkel kunnen ook. Echter…. de sandalen zijn nu dus te groot. Veel te groot. Zo te groot dat het eigenlijk geen zicht is en ik precies overzetboten aan mijn voeten heb.

Mijn voeten zijn dus blijkbaar ook afgevallen! En dat vind ik raar. Want in mijn gewone schoenen voel ik het verschil niet zo. Dat ze niet meer zo opzwellen zoals voorheen, ja, dat snap ik. Maar afvallen? Slanker wordende voeten? Dat vind ik gewoon raar.

Maar goed, die sandalen… ergens wil ik ze wel houden, want ik vind ze nog steeds heel mooi. En ze zijn vast ook heel erg gemakkelijk. Maar dat weet ik dus niet, want ik heb ze nog nooit écht gedragen. Langs de andere kant weet en besef ik dat het weinig zin heeft ze te houden. Ik ben namelijk niet meer van plan om ooit nog zoveel te wegen als ik ooit gewogen heb.

Dus ja, mijn mooie sandalen met een riempje rond de enkel, ik ga er afscheid van moeten nemen. Met heel veel pijn in het hart.
Misschien moet ik van de nood maar een deugd maken. Hoor ik daar de solden al niet in de verte roepen?

2 gedachten over “Sandalen

  1. gezond5

    En zo is het wel altijd iets hè!Te groot of te klein.Ik was ook enkele jaren geleden 30kg kwijt (ging toen heel goed wil al 3 jaar 10 kg kwijt en dat lukt maar niet)en ik had een schoenmaat kleiner dan er voor!Veel succes naar het zoeken naar nog mooiere sandalen:-)

    Like

  2. pipsesippi

    Sandalig Sandra, echt sandalig!!!
    Maar het is niet vreemd hoor, mijn collega heeft nu ook ongeveer 30 kilo minder op de teller en heeft 1 schoenmaat kleiner… Ik moet dus echt niet afvallen, want als ik 1 schoenmaat afval moet ik weer bij de kindermaten zijn… (Excuses, excuses, I know….)

    Like

Geef een reactie

