Welke 10 CD’s zou jij meenemen naar een onbewoond eiland?

Vanochtend werd er na de looptraining wat nagepraat met een drankje erbij. En als vanzelf kwam de conversatie weer op muziek. Dit ontdekt, dat ontdekt, ken je die nog… en joetjoeb deze is, die ken je zeker!
En die ontdekte ik via die groep, want dat is de producer van die andere…
Juist ja. Het daagde mij weer. Mannen zijn anders met muziek bezig dan vrouwen. Of tenminste toch anders dan deze vrouw.

Voor mij is muziek puur om van te genieten. Soms om de stress mee weg te brullen, en niet zelden om te ontspannen. Ik ben heel weinig bezig met wie wat produceerde, en met welke CD nu precies uit welk jaar was. Als het goed is is het goed, punt. Meer moet dat écht niet zijn voor mij. Hoewel… een tekst in een liedje is voor mij toch ook wel belangrijk. Waar gaat het over, en meer nog: kan ik dit projecteren op mezelf? Want zo moet het met muziek ook zijn, het moet je kunnen raken.

Nu, buiten de vraag wat mijn specialiteit dan zou zijn in een quiz, gezien ik niet van de details ben (ja, ik heb nogal van de hak op de tak-conversaties met bepaalde personen) kwam er nog een andere vraag: Als ik 10 CD’s zou mogen meenemen naar een onbewoond eiland, welke zouden dat dan zijn?

Wat een rottige vraag eigenlijk! Zeker voor iemand die van zoveel verschillende muziekjes houdt als ik. Wat zou ik meenemen? Ik had op dat moment geen antwoord klaar (voor diegenen die mij kennen: jeps, dit is 1 van die uitzonderlijke gevallen waarop ik geen antwoord klaar had – ik zeg het maar al even zelf 😉 ).

Dus ja… nu loop ik er al de hele dag over na te denken, terwijl ik al strijkend stond mee te brullen met de Stubru Album Top 500. Oja, ik kan geweldig goed multitasken, doch ik ben erg slecht in kiezen. Ik geraak dus gemakkelijk aan veel meer dan die 10 CD’s, maar dan? Dit is dus voor mij een quasi onmogelijke opdracht. Zou ik deze? Of toch maar die? En wat met die dan?
Of hoe hou je Sandra een hele dag bezig… *zucht*

Maar bon, proberen gaat mee zeker? Waarschijnlijk noem ik morgen 10 andere albums op, maar dat is niet erg, want de kans is klein dat ik morgen naar dat onbewoond eiland vertrek. 😉

Hier gaan we:

– Pearl Jam / Ten – het album blijft mij boeien, ik blijf het draaien. Alles wat ik moet hebben staat erop!
– The Scene / Open – die teksten, die muziek, die Thé, ik zei het al een keer. Het pakt mij, het draait mij binnenstebuiten.
– Otis Redding / The dock of the bay – ogen dicht, en genieten
– Temple of the Dog / Temple of the Dog – Eddie Vedder én Chris Cornell samen in 1 groep. Yeskes.
– Dire Straits / Money for nothing – voor alle herinneringen die eraan hangen
– Frank Boeijen / Jazz in Barcelona – de sfeer die in de plaat zit. Ik kan dan vanop mijn eiland wegdromen naar die bar en daar blijven plakken. Liefst in goed gezelschap.
– Prince / Purple Rain – hij moet erin. Met meerdere CD’s, maar ja… kiezen blijft verliezen!
– Rick Astley  – ik duw ‘Whenever you need somebody’ en ‘Hold me in your arms’ stiekem toch samen in 1 doosje, want ik word nog altijd heel erg vrolijk van alles wat die Rick zingt!
– U2 / The Joshua Tree – mjaaaa… jeugdsentiment enzo
– The White Stripes / Elephant – om een keer goed te kunnen meebrullen

Bon, ik mis in mijn eigen lijstje eigenlijk harde gitaren en bonkende beats. Maar ik hoop dat iemand anders die dan wél meebrengt naar dat onbewoonde eiland, dan kunnen we gewoon ruilen! Of was het concept toch anders? En och, uiteindelijk smokkel ik gewoon mijn iPod mee, ik heb een lader op zonne-energie! Ném! 😉

En jij? Wat zijn de 10 platen/CD’s die jij zou meenemen??

2 gedachten over “Welke 10 CD’s zou jij meenemen naar een onbewoond eiland?

  1. Ilse Overmars (@overmari)

    Hier in Holland is er op 3fm de evenknie..De hemelse 100 op Hemelvaartsdag en de dag erna.
    Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen 10 albums te benoemen, mijn stem heeft dus nooit geteld.
    Naar een onbewoond eiland ga ik nooit niet. Ik ben echt te veel gehecht aan mijn familie,
    Maar ik heb wel een aantal cd’s in mijn auto. Je weet nooit wanneer je in een file komt of er een brug niet omlaag gaat.
    Live – Throwing Copper
    Bob Marley – Legend
    Radio Head – OK Radio
    Muse – Absolution
    Pearl Jam – Ten
    ACDC – Back in Black
    Mijn guilty pleasure:
    Silkstone – For a reason

    Liked by 1 persoon

  2. pipsesippi

    Fontanelle van Babes in Toyland. En voor de rest alles wat ik te pakken zou kunnen krijgen van Charlie Parker Bird, afgewisseld met laatste Zwaarste Lijst. Tja, that’s me.

    Like

Geef een reactie

