Benen scheren

Potdekke, nu heb ik een ontdekking gedaan!

Even schetsen: in de winter doe ik niet aan benen scheren, tenzij het niet anders kan. Lees: tenzij ik plan een rok aan te doen. Die ik overigens eigenlijk nooit draag, dus: in de winter doe ik niet aan benen scheren.
Maar ja, laatst viel het mij op dat het toch echt wel te gortig werd. Toen ik bijgevolg een keertje riep “dat ik in het haar op mijn benen bijna vlechtjes kon maken”, kreeg ik wat rare blikken. Misschien had ik dat ook niet moeten roepen op kantoor, en misschien overdrijf ik het ook allemaal, maar uiteindelijk… het is wat het is, toch??

Intussen is de lente begonnen, en in de lente kan ik toch niet met een lange broek lopen? Plus, die lange broek, die werd te groot, dus dat was weer een gedoe om die broek tijdens het lopen te houden waar ze moet zijn (boven, en niet beneden), en dus ja… die benen, die moesten er maar eens aan geloven, want dan kon ik terug in mijn capribroek lopen.

Maar serieus: dat benen scheren, wat een gedoe! Gedoe met scheerschuim c.q. -gel en scheermesjes. En doe ik dat dan in de douche (o hellep, het schuim spoelt eraf!), of aan de lavabo? En gaat die lavabo dan niet op de duur verstoppen van al dat scheerschuim? En oeps… valt daar nu geen klodder schuim op de grond? Ik zei het al: gedoe!
En toen zag ik in de Trekpleister in Nederland dé oplossing liggen: scheermesjes met geïntegreerde scheergelkussentjes (mijn tong draait al in de knoop als ik alleen al dénk aan hoe ik dat moet uitgesproken krijgen). Overigens, Trekpleister, ik blijf het een rare naam vinden voor een drogisterij. Het zou mij een betere naam voor een café lijken: “Ik ga naar den Trekpleister hé!” Maar bon, ik wijk weer af. Dat is ook een afwijking vrees ik.

Dus: die scheermesjes met scheergelkussentjes, geïntegreerd hé, die zijn schitterend! Gewoon mee de douche onder, benen nat, en al dat haar glijdt er in no time af! Geen gedoe met aparte scheergel of -schuim, niks. Het enige probleem is dat ik af en toe weleens een stukje oversla, maar hey… no problemo: dan doen we het toch gewoon oepternief?

De benen, die mogen dus weer gezien worden. Nu nog een oplossing vinden voor die aftekening van de loopbroek en -sokken, en ik kan gezwind de zomer in.

2 gedachten over “Benen scheren

  1. Anja

    Hier heb ik mee gelachen se 🙂 Den Trekpleister, dat is inderdaad naast Den Duivenbond bij Wiske De Vlieger. Zo klinkt dat he?
    Ik doe dat ook onder de douche, ik sla de winter niet over, waarom weet ik ook niet… Niet dat ik bij minder dan 25° ook maar overweeg om 1 stuk bloot been te laten zien, maar allez.
    Ik denk dat ik een “geoefend vel” heb, ik gebruik gewone meskes, niks schuim of gel of andere brol. Gewoon hups hups er overheen en af en toe eens een crèmeke tegen ’t uitdrogen.
    Af en toe ook te diep en dan komen die andere trekpleisters weer uit de kast… bloed… bloed… Aaargh.

    Maar we moeten daar niet te veel over nadenken, meskes zijn best en al de rest is tormentatie! Ik heb ooit zo’n Epiladydinges gekregen, van onze pa zelfs denk ik… Stomste cadeau ever, het meest pijnlijke ook! Hoe er iemand ooit in geslaagd is om daar 1 been mee te ontharen. Beats me! Dat rukt uw haar uit en dat doet dus ferm zeer he.
    Waxen vind ik dan weer wel ok… da’s gelijk nen trekpleister die ge er in ene keer aftrekt, zo erg is dat dus niet. Alleen is dat zoiets van: Don’t try this at home! Ik bedoel een potteke met warme wax, een spateltje om aan te brengen en dan 700 kilo strips om die wax eraf te halen. Dat vraagt om badkamerrampen. Ik ben er een badmat aan kwijt. Tot overmaat van ramp was er ook nog een kat die die warme wax wel lekker vond. Neen, zo’n getrekpleister dat moet ge aan professionals overlaten.

    Dit geschreven en gezegd zijnde denk ik dat ik eens tot in Den Trekpleister ga voor ne goeie gueuze. Hedde gij 20 frankstukken voor den juke-box?

    Like

Geef een reactie

