Changing Opinions

Het is opvallend de laatste tijd, vooral de laatste weken. De complimenten vliegen mij om de oren:

– Ben jij nu nog afgevallen? Je gezicht, daar zie je het nu weer goed aan
– Heb jij weer iets nieuws aan? Staat je goed!
– jee, het gaat goed blijkbaar de laatste tijd hé, ik zie het aan je
– ik zat net op foto’s van enkele jaren terug te kijken, en ik moest 2 keer kijken, maar dat was jij op die foto’s! Je bent niet meer te herkennen!

Nu, die complimenten tot daaraan toe. Wat mij meer frappeert, dat zijn de complimenten over mij, over wie ik ben, over mijn persoonlijkheid. Want ja, die complimenten krijg ik nu blijkbaar ook. Over dat ik bij de pinken ben, dat ik een goed gevoel voor humor heb, dat ik goede ideeën heb, enzovoort enzoverder.
Er zat zelfs een compliment bij dat ik mooie ogen heb, en dat ik ook blijkbaar wel zoenbaar materiaal ben (don’t ask, al was dat moment wél hilarisch! 😉 ).

Maar… ik ben toch nog steeds dezelfde? Nog steeds dezelfde persoon die in die 124 kilo zat, zit nu in die net geen 101.
Dezelfde persoon die in maat 54 rondliep, loopt nu in maat 48. En die ogen, die zitten er ook al 44 jaar in.

OK, ik sta misschien net iets steviger in mijn schoenen, iets zelfverzekerder ook, maar toch: ik ben nog altijd hetzelfde meisje, met hetzelfde gevoel voor humor, met dezelfde intelligentie (die paar afgestorven hersencellen niet meegerekend 😉 ), met dezelfde muzieksmaak (jep, Europe rulez nog altijd, Bon Jovi ook! 🙂 ), en met dezelfde passies.
Of neen, dat is niet waar, ik heb er een passie bij, lopen, bewegen, sporten. Maar dan nog. Dat verandert mijn persoonlijkheid niet.

Het is alsof ik meer zichtbaar word naarmate er minder van mij is. Terwijl het net andersom zou moeten zijn, dat ik meer zichtbaar zou geweest zijn omdat er zoveel van mij was.

Ik vind het raar. En dan ben ik nog niet eens aan het einde van mijn lange weg, nog niet eens halfweg.
Nu… als ik dit bekijk, dan is het maar goed dat dat afvallen zo traag gaat. Dat ik kan wennen aan die veranderende aandacht, dat ik stilaan weer weet hoe het voelt om leuke complimentjes te krijgen.
Maar het blijft toch wel een issue, dat hoewel ik dezelfde persoon ben, ik nu blijkbaar veel leuker bevonden word omdat ik wat slanker geworden ben.

En dat … dat is misschien toch iets waar ik niet teveel mijn hoofd over moet breken omdat het zo is. Maar toch… maar toch…

The North is to South what the clock is to time
There’s east and there’s west and there’s everywhere life
I know I was born and I know that I’ll die
The in between is mine
I am mine

2 gedachten over “Changing Opinions

  1. Gezond5

    Je bent wie je was,met maatje meer of minder.Zo denk ik er over.Een hele vrolijke lieve Sandra,zo kwam je al over bij je eerste blog berichtje!

    Like

  2. Pingback: Zelfbeeld | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

