Eindejaarsoverpeinzingen

2014 is alweer bijna gedaan.
En toch lijkt het alsof het nog maar net is, dat ik op de weegschaal stond bij de WW-coach, en dat het verdict een serieus pak kilo’s meer was dan voor de feestdagen. 3 denk ik, het kunnen er ook 4 geweest zijn.

Dus er zat niets anders op: Reset, en oepternief!

En blijkbaar was die reset deze keer toch een goede. De kilootjes gingen er terug vlot af, tot ergens einde juni. Zomer, barbeque, wijntjes, die zaken, die fietsten even door mijn afvalplannen door.
Maar ze bleven er niet doorfietsen. Ik riep ze fluks een halt toe ergens halverwege september, en van toen af ging de gewichtscurve toch weer gestaag naar beneden. Met soms een klein knikje naar boven.
Maar hey, dat vind ik niet erg. Want globaal gezien ben ik nu, dit jaar, 16kg kwijt. Samen met de kilootjes die ik ervoor kwijtgeraakte, zit ik nu in totaal aan 22kg.
Dat zijn 2 zakken aardappelen van elk 10kg, en dan nog eens 2kg tomaten erbij. Sleur dat maar eens elke dag mee.

Daarbovenop werden mijn spieren, dankzij de core-stability-training, en met dank aan mijn sportcoach, ook een stuk steviger, en kon ik eindelijk rustig aan écht aan het joggen gaan.
Eerst rondjes rond het voetbalveld, en daarna werkte ik met een heus schema van 16 weken, dat ik dan nog verlengd heb tot 18 weken, naar de 30 minuten joggen toe. En dat lukte! Euforie!

Nog euforischer was ik vorige week zaterdag. Want vorige week zaterdag zat het ineens zo goed in het koppeke, en werkten mijn spieren ook zo supergoed mee, dat ik zomaar plots 4,5 km op mijn horloge had staan! Die laatste 500m waren er net iets teveel aan, maar die komen nog wel.
Vier-én-een-halve-kilometer! In lichte looppas! Bergop, én ook weer bergaf!
Echt waar! Ik ben supertrots!

Ik sluit dit jaar zoveel lichter af, en zoveel sportiever!
Ja, er komen nog 2 weken, maar ik berust: dat streefgewicht, dat haal ik niet meer dit jaar. En dat is niet erg. Ik probeer nu even te blijven hangen rond de cijfertjes die er nu zijn, en vanaf januari ga ik er weer volle bak voor! Ik kom er wel.

Want minder kilo’s en meer uithouding, dat bracht mij eigenlijk een heel nieuw leven. Ik ben een stuk zelfverzekerder dan ervoor, ik voel mij ook helemaal geweldig, en ik ben niet meer bang als ik plots eens iets actiefs moet gaan doen. Integendeel!

Dus neem het van mij maar aan: dat gezond, sportief leven, dat is potverdekke toch wel heel plezant!

Heel veel succes aan iedereen, en alvast hele fijne, warme feestdagen gewenst!

The boys of the NYPD choir
Still singing “Galway Bay”
And the bells were ringing out
For Christmas day

 

Een gedachte over “Eindejaarsoverpeinzingen

  1. Pingback: Tadaaa! Dit was 2015! | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

