Happy New Year

Vanochtend, zo rond de zessen, werd ik wakker met een nogal nijpend probleem. Volle blaas. Niet verwonderlijk, gezien ik gisterenavond de fles water aan tafel op restaurant in mijn eentje leeggemaakt had. Gelukkig maar, want op de terugweg kreeg ik Bob-controle. Mijn eerste keer blazen. Wel teleurstellend moet ik zeggen. Het blazen duurde amper 2 seconden, en op nog geen minuut was ik dus alweer weg. Ik had het mij spectaculairder voorgesteld, dat blazen.

Maar goed, ik zat bij een andere blaas. Na een paar keer uitstellen – ik wacht nog even, dan val ik terug in slaap, dat idee – stond ik om 6u30 toch maar even op. Had ik het dadelijk gedaan, ik had al 25 minuten terug lekker geslapen. Maar ja, koppig, lui… zo vanalles.

Ik dus uiteindelijk toch dat bed uit. Fluks, dat was het plan. Maar de werkelijkheid was iets anders. Spierpijn. Stijve spieren. Spieren die niet meewilden richting badkamer. Ai, oei, auw. Gelukkig was het nog donker, en zag niemand mij. Ik leek wel 70, in plaats van 21 forever!
De oorzaak? Mijn sportieve ‘uitspattingen’ van de laatste dagen. En die gingen als volgt: op vrijdag ging ik voor een halfuurtje binnentraining naar de coach. Ik dacht: pakkiemakkie, half uurtje binnen trainen, daarvoor doe ik wel een sportbroek aan, maar een katoenen T-shirt zal wel goed genoeg zijn.
Yeah right! Onderschat dus nooit een coach! Nooit gedacht dat je binnen zo doorgedreven kon trainen, zonder fitnesstoestellen, met als hulpmiddelen een matje, rekkers, en (zit)ballen. En als ik dan bezig ben, dan wil ik het ook goed doen. Dus toen ze mij vroeg of we ipv een halfuurtje een uurtje deden… ja, tuuuuuuuuuuuurlijk, doe ik toch ! Niet afgeven! Ik ben nu toch bezig!
Ik na dat uur dus content naar huis. Dat had ik mooi gedaan, een uur serieus actieve punten in de pocket!
Zaterdag had ik dan mijn wekelijkse sportafspraak. 9u30 in het bos. Flink doorstappen, en tussendoor oefeningen. Squads, lunges, opdrukken… een uurtje toch ook. Iets minder intensief dan vrijdag, maar toch.
En toen had ik het slechtste idee van het hele jaar: ik wou naar Brussel, naar de kerstmarkt!
Hoppa, wij dus in de namiddag de trein op. Brussel-Noord, en dan zo de Nieuwstraat door richting Beenhouwersstraat, met een ommetje langs de Grote Markt, en van daaruit richting Centraal. Vanuit Centraal dan naar de Katelijnestraat en de Vismarkt, ook weer via de Grote Markt, en dan weer terug naar Centraal. Met een ommetje, wegens overal veel te veel volk. Niet altijd in een even strak tempo dus , maar … van een uur of 4 rondslenteren word je dus ook supermoe! Overigens, als ik volgend jaar ook nog maar 1 keer opper van naar Brussel te gaan in deze tijd van het jaar, dan mogen jullie mij de Djoef van de Week verkopen. Never again!
Maar… al dit geslenter, gesport en gestap hadden dus hun gevolgen voor mijn spieren vandaag. Arm- been én buikspieren… ik héb ze! Ik voel ze! En goed ook!
Het plan is dan ook duidelijk: ik moet meer sporten, meer bewegen. Morgen eens zien of ik ergens een bal op de kop kan tikken, en een rekker. De Bosu is ook al besteld. Dat, samen met de cursus vanaf 6 januari, dat gaat het ‘m doen! Ik voel het, ik ben er klaar voor!
Maar eerst oudejaar en nieuwjaar nog even door!
Geniet veilig van oud en nieuw, en aan iedereen een fantastisch én succesvol 2014 gewenst!
Happy New Year
Happy New Year
May we all have our hopes, our will to try
If we don’t we might as well lay down and die
You and I

 

Een gedachte over “Happy New Year

  1. Pingback: Tadaaa! Dit was 2015! | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

