Dit was 2012

31 december 2012.

Wie mij vorig jaar deze tijd gezegd had dat ik dit jaar 12kg lichter zou eindigen, die had ik voor gek verklaard. Want ik was toen niet klaar af te vallen, om mijn levensstijl om te gooien, om gezonder te gaan eten.
Een paar weken later was ik dat plots wel. Gelukkig maar, want zo kon het écht niet meer verder. Ik vermoed dat alles wat ik verkeerd kon doen, ook verkeerd deed. Ik at de verkeerde dingen, en maakte mezelf wijs dat het niet daarvan was dat ik zo bijkwam. Sporten? Ja, ik zou weleens gaan wandelen. Morgen misschien. Of overmorgen, want morgen gaat het regenen. Fietsen zou ik ook nog weleens doen, maar dan misschien best als niemand ziet dat ik aan het fietsen ben. Doh! Dan fiets je dus niet, want ’s nachts de fiets opstappen is ook niet dat. Alle excuses waren goed om toch maar niets aan dat gewicht te gaan doen.
Op de duur dacht ik ook dat er nooit nog iets aan te doen was. Ja, ik was (ben 😉 ) dik, en ik zou dat wel heel mijn leven blijven.
Kleding kopen was (en is dat nog steeds, voor alle duidelijkheid) de hel. Alle leuke dingen zijn er niet in grote maten, en zelfs in grote maten moet je altijd weer nog een maatje groter hebben. Neverending story dus eigenlijk.
Je voelt je slecht omdat je te dik bent, maar je doet er niets aan, omdat je denkt dat daar niets aan te doen is, en je wordt daardoor nog dikker.
Nou, ik had nieuws voor mezelf, die ene dag dat het me écht teveel werd! Overmoedig nieuws zelfs! Nu ja, overmoedig. Het had gekund hoor, -20kg op 6 maanden tijd, maar goed… het werden er 12 op 12 maanden tijd. En wat eraf is is eraf, en blijft er kennelijk ook wel af.
Het was alleen even zoeken, zo tussen juli en einde november. Want begin juli was ik 10kg lichter, en toen geraakte ik niet verder. Een beetje bij, wat af…
Einde november ontdekte ik dan WW Online, en ja… dit is wat ik zocht! Het werkt écht wel! Sinds einde november ben ik nu toch alweer bijna 4kg lichter.
En dan nu de feestdagen. Kerstmis was een kleine ramp, maar ik merkte afgelopen week toch dat dat gewicht is wat ik makkelijk weer terug kwijtraak, door simpelweg weer op mijn puntenplan te gaan focussen.
Voor vanavond heb ik in ieder geval besloten om te genieten, en dit keer niet meer te panikeren als er wat gewicht bij is morgen c.q. overmorgen.
Niet vandaag, niet morgen, maar op termijn zullen die feestkilo’s ook weer verdwijnen.
Wat ik overigens mijn grootste verwezenlijking van 2012 vind, dat is niet eens die 12kg. Nee, dat is de complete twist die ik op sportgebied gemaakt heb. Van totaal geen sport, naar bijna, net niet, sportverslaafd. 2à3 keer per week fitness, ik draai er mijn hand niet voor om. Meer zelfs, als ik een keer niet kan gaan, dan voel ik me niet zo goed. Beweging vraagt om meer beweging zeker?
De hel van het winkelen laat ik overigens nog even aan mij voorbijgaan. Ik vond in mijn kleerkast nog 2 jeans met het etiket nog aan… en waarschijnlijk liggen er zo nog wel wat schatten ergens onderaan. 😉
Dus ja, dit was 2012. Nu op naar 2013, dat wordt zo mogelijk nog beter dan 2012!
Iedereen een prettig eindejaarsfeest gewenst, en dat 2013 schitterend mag worden!
Een gedachte over “Dit was 2012

  1. Pingback: Tadaaa! Dit was 2015! | My thoughts are like butterflies

Geef een reactie

